Haber Detayı
11 Şubat 2019 - Pazartesi 11:12
 
Acil çağrıların yüzde 71’ini gereksiz aramalar oluşturuyor!
İçişleri Bakanlığınca yürütülen 112 Projesi (tüm acil numaraların tek merkezde toplanması) kapsamında kurulan ve Valiliğe bağlı birim müdürlüklerinden olan 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğü İlimizde 5 Kasım 2015 tarihinde İtfaiye’nin çağrılarını alarak faaliyete başladı.
 
 
 
Kocaeli Haberi


İçişleri Bakanlığınca yürütülen 112 Projesi (tüm acil numaraların tek merkezde toplanması) kapsamında kurulan ve Valiliğe bağlı birim müdürlüklerinden olan 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğü İlimizde 5 Kasım 2015 tarihinde İtfaiye’nin çağrılarını alarak faaliyete başladı. Kocaeli 112 Acil Çağrı Merkezi’ne Acil Sağlık, AFAD, Jandarma İmdat, Orman Yangın, Sahil Güvenlik, Polis İmdat Derince, İzmit, Körfez, Gölcük, Başiskele, Kartepe ilçelerinin çağrıları diğer ilçelerin 155 sistem entegrasyonu ilerleyen dönemlerde tamamlanacak.

KURUMLARI AYRI AYRI ARAMANIZA GEREK YOK

112 Acil Çağrı Merkezini Aradığınızda; Deneyimli çağrı alıcı personel acil durumunuzu değerlendirir ve adresinizi sorgular. Acil durumunuz hangi kurum / kurumlarla ilgiliyse o kurumun personeline aktarılır. Çağrı yönlendirici tarafından değerlendirilerek size acil yardım ulaştırılır. Acil durumunuz birden fazla kurumu ilgilendirse bile (trafik kazası, yangın vb. ) Bu kurumları ayrı ayrı aramanıza gerek kalmadan çağrı merkezi tarafından tüm ekipler harekete geçirilir. Kocaeli Mülki sınırları içerisinde tüm vatandaşlarımız sabit ve cep telefonlarından 112’ yi ücretsiz olarak arayabilir.112 acil çağrı merkezi sisteminde sabit telefonlarda adres bilgileri, GSM aramalarında konum ve arayan kişi bilgilerine ulaşılmakta ve tespit edilmektedir.

ÇAĞRILARIN 71 GEREKSİZ

Kocaeli 112 Acil Çağrı Merkezine gelen çağrıların  71’nü gereksiz çağrılar oluşturmaktadır. 112 Acil çağrı numarasının amacı dışında kullanılması çağrıyı karşılayan ve yönlendiren personelin mesaisinin büyük bir kısmında bu çağrılarla uğraşmak zorunda kalmasına, acil yardım bekleyen kişilerin çağrı merkezine ulaşmasında zaman kaybı yaşamasına, maddi ve manevi kayıplara hatta can kayıplarına neden olabilmektedir. 112 Acil Çağrı Merkezi'ni acil yardım talep çağrıları dışında asılsız ihbar ve gereksiz yere hattı meşgul edenler, kötü niyetli ve hakaret amaçlı aramalarda idari para cezaları her takvim yılı başından geçerli olmak üzere o yıl için tespit ve ilan edilen yeniden değerleme oranında arttırılarak uygulanır, 2019 yılı için İl Valisi tarafından 425 Türk Lirası idari para cezası verilir. Tekerrür halinde bu ceza iki katı uygulanır. 112 Acil Çağrı Merkezine asılsız ihbarda bulunan 20 kişiye idari para cezası uygulanmıştır. Aynı kişinin asılsız ihbarlarının devamında Adli Makamlara suç duyurusunda bulunulur.

İŞTE YILLARA GÖRE GELEN ÇAĞRI SAYILARI;

 

YIL

SİSTEME GELEN TOPLAM ÇAĞRI SAYISI

ASIL ÇAĞRI SAYISI

ASILSIZ ÇAĞRI SAYISI

2016

2.362.748

617.603

1.745.145 (73)

2017

2.079.263

581.925

1.497.338 (72)

2018

1.974.173

564.048

1.410.127 (71)

 

Kaynak: Editör:
 
 
 
 
Etiketler: Acil, çağrıların, yüzde, 71’ini, gereksiz, aramalar, oluşturuyor!,
Haber Videosu
Yorumlar
Ulusal Gazeteler
Yazarlar
Arşiv
Haber Yazılımı