Ballıkayalar’da kamu yaratı nasıl hesaplandı?

Gebze 17.05.2019 - 16:19, Güncelleme: 26.12.2020 - 11:33
 

Ballıkayalar’da kamu yaratı nasıl hesaplandı?

CHP Kocaeli Milletvekili Tahsin Tarhan, İstanbul-Kocaeli Karayolu’nun Gebze Ballıkayalar Tabiat Parkından geçmesine onay veren ÇED olumlu raporunu meclise taşıyarak, Tarhan, “ÇED raporunda da belirtildiği gibi Ballıkayalar’da doğanın katledilmesine neden olacak çalışmalar yapılacak. Buradaki kamu yararının nasıl hesaplandığını merak ediyoruz” dedi.

İstanbul-Kocaeli Karayolu projenin, gündeme geldiği ilk günden bu yana benzer itirazlara konu olduğuna dikkat çeken Tarhan: “Ballıkayalar, hem doğal güzellikleri bakımından hem de İstanbul'a yakınlığı bakımından doğaya merakı olan herkesin bildiği, Türkiye'nin en gözde kanyonlarından birisi. Bu nedenle proje açıklandığından beri tepkilerle karşılaştı ancak tüm tepkilere rağmen ÇED olumlu raporu verildi ” diye konuştu. Uzman görüşüne rağmen projenin geri çekilmediğini söyleyen Tarhan açıklamasında şu ifadelere yer verdi; “Otoyolun bu bölgeden geçmesine Kocaeli Tabiat Varlıklarını Koruma Bölge Komisyonu olumsuz görüş verdi. MUHALEFET ŞERHİNE RAĞMEN ONAYLANDI Çevre Mühendisleri Odası sürecin her aşamasında itirazlarını resmi makamlara iletti. ÇED Raporunda bu bölgede şantiye kurulması doğal yaşama zarar verecek deniyor. Sivil toplum örgütleri bu konuda tepkisini dile getiriyor ancak yine de imar planına alınmak isteniyor. Konu dün (16 Mayıs 2019) Kocaeli Büyükşehir Belediye Meclisinde gündeme alındı ve arkadaşlarımızın muhalefet şerhine rağmen onaylandı. Burada bir kamu yararı varsa, bu yol bir ihtiyaçsa elbette yapılacak biz buna karşı değiliz.  Şimdi bu proje ile Kocaeli-İstanbul arası yolculuğun, hali hazırda kullandığımız yola kıyasla 11 km, yani yaklaşık 35 dakika, kısalacağı söyleniyor. BAKANLIKTAN AÇIKLAMA BEKLİYORUZ Ancak burada 200 milyon yılda oluşmuş bir kanyon ve onun devamında da göletlere sahip çok özel bir tabiat parkı var. Nesli tehlike altında olan canlı türlerine ev sahipliği yapıyor. Buradan 17 bin ağaç kesilerek, inşaat sürecinde ÇED raporunda da belirtildiği gibi buradaki doğanın katledilmesine neden olacak çalışmalar yapılacak. Buradaki kamu yararının nasıl hesaplandığını merak ediyoruz. Bu inşaat başladıktan sonra artık bu bölgeyi korumanın imkânı olmayacak. Yine Ballıkayalar’dan geçmesi planlanan YHT projesi var, bunun haricinde başka yapılar var mı bilmiyoruz. Bu konuda bakanlıktan bir açıklama bekliyoruz.”
CHP Kocaeli Milletvekili Tahsin Tarhan, İstanbul-Kocaeli Karayolu’nun Gebze Ballıkayalar Tabiat Parkından geçmesine onay veren ÇED olumlu raporunu meclise taşıyarak, Tarhan, “ÇED raporunda da belirtildiği gibi Ballıkayalar’da doğanın katledilmesine neden olacak çalışmalar yapılacak. Buradaki kamu yararının nasıl hesaplandığını merak ediyoruz” dedi.

İstanbul-Kocaeli Karayolu projenin, gündeme geldiği ilk günden bu yana benzer itirazlara konu olduğuna dikkat çeken Tarhan: “Ballıkayalar, hem doğal güzellikleri bakımından hem de İstanbul'a yakınlığı bakımından doğaya merakı olan herkesin bildiği, Türkiye'nin en gözde kanyonlarından birisi. Bu nedenle proje açıklandığından beri tepkilerle karşılaştı ancak tüm tepkilere rağmen ÇED olumlu raporu verildi ” diye konuştu. Uzman görüşüne rağmen projenin geri çekilmediğini söyleyen Tarhan açıklamasında şu ifadelere yer verdi; “Otoyolun bu bölgeden geçmesine Kocaeli Tabiat Varlıklarını Koruma Bölge Komisyonu olumsuz görüş verdi.

MUHALEFET ŞERHİNE RAĞMEN ONAYLANDI

Çevre Mühendisleri Odası sürecin her aşamasında itirazlarını resmi makamlara iletti. ÇED Raporunda bu bölgede şantiye kurulması doğal yaşama zarar verecek deniyor. Sivil toplum örgütleri bu konuda tepkisini dile getiriyor ancak yine de imar planına alınmak isteniyor. Konu dün (16 Mayıs 2019) Kocaeli Büyükşehir Belediye Meclisinde gündeme alındı ve arkadaşlarımızın muhalefet şerhine rağmen onaylandı. Burada bir kamu yararı varsa, bu yol bir ihtiyaçsa elbette yapılacak biz buna karşı değiliz.  Şimdi bu proje ile Kocaeli-İstanbul arası yolculuğun, hali hazırda kullandığımız yola kıyasla 11 km, yani yaklaşık 35 dakika, kısalacağı söyleniyor.

BAKANLIKTAN AÇIKLAMA BEKLİYORUZ

Ancak burada 200 milyon yılda oluşmuş bir kanyon ve onun devamında da göletlere sahip çok özel bir tabiat parkı var. Nesli tehlike altında olan canlı türlerine ev sahipliği yapıyor. Buradan 17 bin ağaç kesilerek, inşaat sürecinde ÇED raporunda da belirtildiği gibi buradaki doğanın katledilmesine neden olacak çalışmalar yapılacak. Buradaki kamu yararının nasıl hesaplandığını merak ediyoruz. Bu inşaat başladıktan sonra artık bu bölgeyi korumanın imkânı olmayacak. Yine Ballıkayalar’dan geçmesi planlanan YHT projesi var, bunun haricinde başka yapılar var mı bilmiyoruz. Bu konuda bakanlıktan bir açıklama bekliyoruz.”

Habere ifade bırak !
Habere ait etiket tanımlanmamış.
Okuyucu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve hedefgazetesi.com.tr sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.