19 NİSAN  CUMA - 23 NİSAN SALI 2024

Borusan Cat çalışmalarını Gebze’den duyurdu

Gebze 18.10.2019 - 13:32, Güncelleme: 26.12.2020 - 11:34
 

Borusan Cat çalışmalarını Gebze’den duyurdu

Türkiye’deki iş makineleri sektörünün önde gelen markalarından biri olan Borusan Cat, teknolojik çözümlerini ve revizyon merkezini tanıtmak için Gebze’deki Revizyon Merkezi’nde geçtiğimiz gün bir basın toplantısı düzenledi. Toplantıda şirketin dijitalleşme yolculuğunda geldiği nokta, yenilenen iş modelleri ve uygulamaları hakkında bilgi verildi. Toplantıda, şirket bünyesindeki 35 kişilik mühendis ve uzman kadrodan oluşan Ar-Ge departmanı tarafından geliştiren, Nesnelerin İnterneti (IoT) ve yapay zekâ teknolojilerine dayalı uygulamaların iş sonuçlarına etkileri de paylaşıldı. Toplantıya ev sahipliği yapan Borusan Cat’in icra kurulu başkanı Özgür Günaydın, “25 yıl önce 37 kişilik bir ekip ve 9,5 milyon dolar ciro ile yola çıktık. Bugün faaliyetlerimize altı ülkede, 2 bin 500’den fazla çalışan ve 1 milyar dolar seviyesindeki ciromuzla devam ediyoruz. Geçtiğimiz 75 yılda iş makinaları sektöründe ürün ve servis ekonomisi modeli uygulandı. Yani makina ithal edip, satışını gerçekleştiriyor, sonrasında hızlı ve etkin bir servis hizmeti veriyorduk. Bu iş modeli, değişen sektör ve rekabet koşullarında müşterilerimize en iyi deneyimi yaşatmakta yetersiz kalmaya başladı. Biz de, değişime uyum sağlayarak ürün ve servis ekonomisini, deneyim ekonomisine dönüştürme yönünde çalışıyoruz. ARIZALAR GERÇEKLEŞMEDEN TESPİT EDİLİYOR Bu kapsamda ana stratejimiz, iş makinaları temsilcisi bir şirketten, kapsamlı ve ihtiyaca yönelik önermelerle müşterilerimiz için bir çözüm ortağına dönüşmek. ‘Çözüm Üretiriz’ felsefesiyle müşterilerimize ekipman tedarik edip, satış sonrası hizmet vermenin ötesinde güvenilir bir çözüm ortağı olmak için çalışıyoruz. Borusan Cat, dijitalleşmeyi ise hem müşteri deneyimini en üst seviyeye çıkaracak, bir araç hem de operasyonlarında verimlilik artıracak bir güç olarak görüyor” dedi. Borusan Cat’in Nesnelerin İnterneti ve yapay zekâya dayalı uygulamalarının başında Müneccim geliyor. Müneccim, iş makinelerindeki arızaları önceden tespit edebiliyor. Türkiye’de aktif olan 15 bin Caterpillar iş makinesinin yüzde 86’sı IoT ekipmanlarıyla donatılmış durumda. Bu teknolojiyle Borusan Cat’e her gün 12 bin iş makinesinin minimum 900 sensöründen milyonlarca satır teknik veri akıyor. Bu veriler; motor yağı, basınç, sıcaklık gibi ayrıntılar dahil olmak üzere o iş makinesiyle ilgili birçok bilgi sağlıyor. Anlık verilere dayalı bir uygulama olan Müneccim, makinenin aynı tempo ve koşullarda çalışması durumunda, oluşması muhtemel bir arızayı önceden tespit ederek uyarı veriyor. SÜREÇLER DAHA VERİMLİ Başlangıç aşamasında 100 makinenin 3’ünde arıza olasılığı tespit edilirken, gelinen noktada 100 makinenin 20 tanesinde, yüzde 85 hassasiyetle arıza olasılığı yakalanıyor. Yapay zekâ tabanlı bu modelin gelecekte gelişerek olası arızalara karşı otomatik olarak parça sipariş etmeye başlayacağı öngörülüyor. Müneccim’in Borusan Cat’in faaliyette olduğu diğer ülkelerde de uygulanması için çalışmalar devam ediyor. WeKing isimli uygulama sayesinde dijital ve tek bir platformdan teknisyen planlama, takip ve raporlama ile kapsamlı bir operasyon yönetimi gerçekleştiriliyor. WeKing ile teknisyenlerin rotalarını bile optimize eden Borusan Cat, süreçlerin daha verimli hâle getirildiğine dikkat çekiyor. Borusan Cat ekibi bir yandan da yeni bir uygulama üstünde çalışıyor. Thunder adını taşıyan bu uygulama da çalışan ekipmanların sesini dinleyerek arıza noktasını tespit edecek. KÜBRA AKABALI

Türkiye’deki iş makineleri sektörünün önde gelen markalarından biri olan Borusan Cat, teknolojik çözümlerini ve revizyon merkezini tanıtmak için Gebze’deki Revizyon Merkezi’nde geçtiğimiz gün bir basın toplantısı düzenledi.

Toplantıda şirketin dijitalleşme yolculuğunda geldiği nokta, yenilenen iş modelleri ve uygulamaları hakkında bilgi verildi. Toplantıda, şirket bünyesindeki 35 kişilik mühendis ve uzman kadrodan oluşan Ar-Ge departmanı tarafından geliştiren, Nesnelerin İnterneti (IoT) ve yapay zekâ teknolojilerine dayalı uygulamaların iş sonuçlarına etkileri de paylaşıldı. Toplantıya ev sahipliği yapan Borusan Cat’in icra kurulu başkanı Özgür Günaydın, “25 yıl önce 37 kişilik bir ekip ve 9,5 milyon dolar ciro ile yola çıktık. Bugün faaliyetlerimize altı ülkede, 2 bin 500’den fazla çalışan ve 1 milyar dolar seviyesindeki ciromuzla devam ediyoruz. Geçtiğimiz 75 yılda iş makinaları sektöründe ürün ve servis ekonomisi modeli uygulandı. Yani makina ithal edip, satışını gerçekleştiriyor, sonrasında hızlı ve etkin bir servis hizmeti veriyorduk. Bu iş modeli, değişen sektör ve rekabet koşullarında müşterilerimize en iyi deneyimi yaşatmakta yetersiz kalmaya başladı. Biz de, değişime uyum sağlayarak ürün ve servis ekonomisini, deneyim ekonomisine dönüştürme yönünde çalışıyoruz.

ARIZALAR GERÇEKLEŞMEDEN TESPİT EDİLİYOR

Bu kapsamda ana stratejimiz, iş makinaları temsilcisi bir şirketten, kapsamlı ve ihtiyaca yönelik önermelerle müşterilerimiz için bir çözüm ortağına dönüşmek. ‘Çözüm Üretiriz’ felsefesiyle müşterilerimize ekipman tedarik edip, satış sonrası hizmet vermenin ötesinde güvenilir bir çözüm ortağı olmak için çalışıyoruz. Borusan Cat, dijitalleşmeyi ise hem müşteri deneyimini en üst seviyeye çıkaracak, bir araç hem de operasyonlarında verimlilik artıracak bir güç olarak görüyor” dedi. Borusan Cat’in Nesnelerin İnterneti ve yapay zekâya dayalı uygulamalarının başında Müneccim geliyor. Müneccim, iş makinelerindeki arızaları önceden tespit edebiliyor. Türkiye’de aktif olan 15 bin Caterpillar iş makinesinin yüzde 86’sı IoT ekipmanlarıyla donatılmış durumda. Bu teknolojiyle Borusan Cat’e her gün 12 bin iş makinesinin minimum 900 sensöründen milyonlarca satır teknik veri akıyor. Bu veriler; motor yağı, basınç, sıcaklık gibi ayrıntılar dahil olmak üzere o iş makinesiyle ilgili birçok bilgi sağlıyor. Anlık verilere dayalı bir uygulama olan Müneccim, makinenin aynı tempo ve koşullarda çalışması durumunda, oluşması muhtemel bir arızayı önceden tespit ederek uyarı veriyor.

SÜREÇLER DAHA VERİMLİ

Başlangıç aşamasında 100 makinenin 3’ünde arıza olasılığı tespit edilirken, gelinen noktada 100 makinenin 20 tanesinde, yüzde 85 hassasiyetle arıza olasılığı yakalanıyor. Yapay zekâ tabanlı bu modelin gelecekte gelişerek olası arızalara karşı otomatik olarak parça sipariş etmeye başlayacağı öngörülüyor. Müneccim’in Borusan Cat’in faaliyette olduğu diğer ülkelerde de uygulanması için çalışmalar devam ediyor. WeKing isimli uygulama sayesinde dijital ve tek bir platformdan teknisyen planlama, takip ve raporlama ile kapsamlı bir operasyon yönetimi gerçekleştiriliyor. WeKing ile teknisyenlerin rotalarını bile optimize eden Borusan Cat, süreçlerin daha verimli hâle getirildiğine dikkat çekiyor. Borusan Cat ekibi bir yandan da yeni bir uygulama üstünde çalışıyor. Thunder adını taşıyan bu uygulama da çalışan ekipmanların sesini dinleyerek arıza noktasını tespit edecek.

KÜBRA AKABALI

Habere ifade bırak !
Habere ait etiket tanımlanmamış.
Okuyucu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve hedefgazetesi.com.tr sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.