19 NİSAN  CUMA - 23 NİSAN SALI 2024

Bu bencilliği bırakmadıkça bu iş olmaz

20.06.2018 - 10:06, Güncelleme: 26.12.2020 - 11:33
 

Bu bencilliği bırakmadıkça bu iş olmaz

Bilindiği gibi bencillik, bireyin başkalarının yararını düşünmeden, kimi kez onlara zarar vererek; davranışlarını yalnız kendi gereksinmelerini gidererek, kendine çıkar sağlayacak biçimde yönlendirmesine denir. Sanki siyaset içerikli bir yazı yazacakmışım gibi girişi oldu ama 24 Haziran seçimlerine birkaç gün kalmış olsa da ben bu eğitim içerikli yazılardan, öğrenciden, öğretmenden, okuldan, milli eğitim camiasından yazmaya devam edeceğim. Eğitim şart… Bunu sağlayamazsak ne bahsedilen dünyanın en iyi ekonomisi olan ülkeler arasında girme ne de diğer hedeflere ulaşma durumumuz olamaz. Gelişim bireyden başlar. Nitelikli insanın olmadığı ilçede, ilde, ülkede nitelikli bir stratejik bölge yada ülke olma şansımızda bir o kadar zordur. Bencil öğrenci yada eğitim alanındaki bencillik içeriğinin nitelikli bir bireyin yetişmesinde ne kadar olumsuz etki yaptığının altını çizmek istedi. Kuşkusuz, bencil öğrencilerin öğretme-öğrenme sürecini olumsuz etkilemesi kaçınılmazdır. Bu olumsuzlukların başlıcalarını tespit etmek gerekmektedir. Bencil öğrencilerin, uyum sorunu yaşayabilmektedirler. Uyum sorunu yaşayan bencil öğrenciler çevreleriyle anlamlı ilişkiler ve çevreleriyle bütünleşmelerinde güçlükler yaşayabilmektedir.       Çevresiyle anlamlı ilişkiler kuramayan bencil öğrencilerin toplumsal güdülerinin karşılanması beklenemez. Yine, bencil öğrencilerin toplumsal ihtiyaçlarının karşılanmaması, bu öğrencilerin yalnızlaşması ve eğitim sistemine yabancılaşması demektir.      Yabancılaşma içinde bulunan öğrencilerin sınıf içi sorunlar çıkarması, sınıf arkadaşlarıyla çatışma içine girmesi ve iletişim sorunları yaşaması kaçınılmazdır. Ayrıca, akademik sorunlar yaşayabilirler. Ancak; bu nitelikteki öğrencilerin sisteme kazandırılması gerekmektedir. Ancak, bütün sorun bu öğrencilerin öğretme- öğrenme sürecine nasıl katılacağı sorunudur.       Öğretmen, grup sürecine ağırlık veren öğretim yöntemlerine ağırlık verebilir. Yine informal etkinliklere ağırlık verilerek bu öğrenciler kazanabilir.      Yine, bencil öğrenciler için rehberlik hizmetlerinden yararlanılabilir. Ayrıca, bu nitelikte öğrencilerin velileriyle görüşülebilir. BU öğrencilerin aktif katılımı sağlanmalıdır. 

Bilindiği gibi bencillik, bireyin başkalarının yararını düşünmeden, kimi kez onlara zarar vererek; davranışlarını yalnız kendi gereksinmelerini gidererek, kendine çıkar sağlayacak biçimde yönlendirmesine denir. Sanki siyaset içerikli bir yazı yazacakmışım gibi girişi oldu ama 24 Haziran seçimlerine birkaç gün kalmış olsa da ben bu eğitim içerikli yazılardan, öğrenciden, öğretmenden, okuldan, milli eğitim camiasından yazmaya devam edeceğim.

Eğitim şart… Bunu sağlayamazsak ne bahsedilen dünyanın en iyi ekonomisi olan ülkeler arasında girme ne de diğer hedeflere ulaşma durumumuz olamaz. Gelişim bireyden başlar. Nitelikli insanın olmadığı ilçede, ilde, ülkede nitelikli bir stratejik bölge yada ülke olma şansımızda bir o kadar zordur.

Bencil öğrenci yada eğitim alanındaki bencillik içeriğinin nitelikli bir bireyin yetişmesinde ne kadar olumsuz etki yaptığının altını çizmek istedi.

Kuşkusuz, bencil öğrencilerin öğretme-öğrenme sürecini olumsuz etkilemesi kaçınılmazdır. Bu olumsuzlukların başlıcalarını tespit etmek gerekmektedir. Bencil öğrencilerin, uyum sorunu yaşayabilmektedirler. Uyum sorunu yaşayan bencil öğrenciler çevreleriyle anlamlı ilişkiler ve çevreleriyle bütünleşmelerinde güçlükler yaşayabilmektedir. 

     Çevresiyle anlamlı ilişkiler kuramayan bencil öğrencilerin toplumsal güdülerinin karşılanması beklenemez. Yine, bencil öğrencilerin toplumsal ihtiyaçlarının karşılanmaması, bu öğrencilerin yalnızlaşması ve eğitim sistemine yabancılaşması demektir. 

    Yabancılaşma içinde bulunan öğrencilerin sınıf içi sorunlar çıkarması, sınıf arkadaşlarıyla çatışma içine girmesi ve iletişim sorunları yaşaması kaçınılmazdır. Ayrıca, akademik sorunlar yaşayabilirler. Ancak; bu nitelikteki öğrencilerin sisteme kazandırılması gerekmektedir. Ancak, bütün sorun bu öğrencilerin öğretme- öğrenme sürecine nasıl katılacağı sorunudur. 

     Öğretmen, grup sürecine ağırlık veren öğretim yöntemlerine ağırlık verebilir. Yine informal etkinliklere ağırlık verilerek bu öğrenciler kazanabilir. 

    Yine, bencil öğrenciler için rehberlik hizmetlerinden yararlanılabilir. Ayrıca, bu nitelikte öğrencilerin velileriyle görüşülebilir. BU öğrencilerin aktif katılımı sağlanmalıdır. 

Habere ifade bırak !
Habere ait etiket tanımlanmamış.
Okuyucu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve hedefgazetesi.com.tr sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.