Bunlar da Gebze'de Üretiliyor

Gebze 02.02.2016 - 20:49, Güncelleme: 26.12.2020 - 11:31
 

Bunlar da Gebze'de Üretiliyor

Güney Kore'den gelen çelik saçlar, Gebze'deki imalathanede panel üretimine hazır hale getiriliyor,

3. Boğaz Köprüsü ve Kuzey Marmara Otoyolu projesinde 59 çelik tabliyeden 48'inin montaj ve kaynak işlemi tamamlandı. Asya ve Avrupa yakasının birleşmesine 247 metre kaldı. 2016 Temmuz ve Ağustos ayı içinde açılması planlanan Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nde tabliyelerin döşenme işlemi devam ederken, otoyol ve bağlantı yollarının yapımı da hızla sürüyor. ICA'nın hayata geçirdiği 3. Boğaz Köprüsü'nde çelik tabliye montaj işlemlerinde ilk aşama bitirildi. En ağırı 923 ton olan 59 çelik tabliyeden 48'inin montaj ve kaynak işlemleri sona erdi. Çelik tabliye montaj ve kaynak işlemlerinde artık "Lifting Gantry" adı verilen yeni dev vinç kullanılıyor. Avrupa ve Asya kıtasının bir kez daha buluşması için sadece 247 metre kaldı. 3. Köprü Çelik Tabliye Sorumlusu, normalde ortalama 9 günlük sürede bir, her iki yakaya birer adet çelik tabliye konulduğunu hatırlatarak, "Mart ayının sonunda başlayan çelik tabliye montaj işlemlerinde yeni bir aşamaya geçildi. Yeni yöntemle kısa sürede 6 adet çelik tabliye yerleştirilmiş oldu. Böylece Avrupa ve Asya yakasında D00 numaralı geçiş segmenti dahil Avrupa ve Asya yakalarında 24'er çelik tabliye konuldu. Son çelik tabliyenin yerine koyulması ile birlikte iki kıta arası mesafe 247 metreye düştü. Çelik tabliye montaj işleminde daha önce "Derrick Crane" adı verilen vinçler kullanılıyordu. Şimdi ise, "Lifting Gantry" adı verilen farklı bir vinç kullanılmaya başlandı. Bu vinçle birlikte köprünün tabliyelerin tamamının önümüzdeki aylar içerisinde 3. Boğaz Köprüsü üzerine yerleştirileceğini göreceğiz" dedi. 3. Köprü Saha Şefi ise, "Kayar Vinç (Lifting Gantry), ana halatın üzerine kurulan 2 tane parçadan oluşuyor, her bir parçanın ağırlığı 190 ton. Daha önce "Derrick Crane" kullanılıyordu. Çelik tabliyelerin üzerindeydi ve kendini bir önceki tabliyeye sabitleyip yeni gelen çelik tabliyeyi kaldırıyordu. Burada farklı bir sistem var. Bu aşamada yeni dev vinç, (lifting gantry) ana kablonun arasından geçebilmesi için yan kaldırılıp ana kablonun üzerinde dönen bir sehpa yardımı ile 90 derece döndürüyor. Bu işlemlerin ve çelik tabliye kaldırma işlemlerinin hepsi Avrupa ve Asya yakası ile eş zamanlı olarak yapılıyor. Kalan son 11 çelik tabliye kayar vinçler yardımıyla kaldırılacak" dedi. 59 adet çelik tabliyenin yapımı için ise toplam üç fabrika sahasında gece-gündüz bin 500 kişi çalışıyor. Güney Kore'den gelen çelik saçlar, İzmit Gebze'deki imalathanede panel üretimine hazır hale getiriliyor, ardından İstanbul Tuzla'daki fabrikada panel üretimine geçiliyor. Panellerin üretimi sonrası, çelik tabliyelerin oluşturulması için Yalova Altınova'ya sevk ediliyor. 
Güney Kore'den gelen çelik saçlar, Gebze'deki imalathanede panel üretimine hazır hale getiriliyor,

3. Boğaz Köprüsü ve Kuzey Marmara Otoyolu projesinde 59 çelik tabliyeden 48'inin montaj ve kaynak işlemi tamamlandı. Asya ve Avrupa yakasının birleşmesine 247 metre kaldı. 2016 Temmuz ve Ağustos ayı içinde açılması planlanan Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nde tabliyelerin döşenme işlemi devam ederken, otoyol ve bağlantı yollarının yapımı da hızla sürüyor. ICA'nın hayata geçirdiği 3. Boğaz Köprüsü'nde çelik tabliye montaj işlemlerinde ilk aşama bitirildi. En ağırı 923 ton olan 59 çelik tabliyeden 48'inin montaj ve kaynak işlemleri sona erdi. Çelik tabliye montaj ve kaynak işlemlerinde artık "Lifting Gantry" adı verilen yeni dev vinç kullanılıyor. Avrupa ve Asya kıtasının bir kez daha buluşması için sadece 247 metre kaldı. 3. Köprü Çelik Tabliye Sorumlusu, normalde ortalama 9 günlük sürede bir, her iki yakaya birer adet çelik tabliye konulduğunu hatırlatarak, "Mart ayının sonunda başlayan çelik tabliye montaj işlemlerinde yeni bir aşamaya geçildi. Yeni yöntemle kısa sürede 6 adet çelik tabliye yerleştirilmiş oldu. Böylece Avrupa ve Asya yakasında D00 numaralı geçiş segmenti dahil Avrupa ve Asya yakalarında 24'er çelik tabliye konuldu. Son çelik tabliyenin yerine koyulması ile birlikte iki kıta arası mesafe 247 metreye düştü. Çelik tabliye montaj işleminde daha önce "Derrick Crane" adı verilen vinçler kullanılıyordu. Şimdi ise, "Lifting Gantry" adı verilen farklı bir vinç kullanılmaya başlandı. Bu vinçle birlikte köprünün tabliyelerin tamamının önümüzdeki aylar içerisinde 3. Boğaz Köprüsü üzerine yerleştirileceğini göreceğiz" dedi. 3. Köprü Saha Şefi ise, "Kayar Vinç (Lifting Gantry), ana halatın üzerine kurulan 2 tane parçadan oluşuyor, her bir parçanın ağırlığı 190 ton. Daha önce "Derrick Crane" kullanılıyordu. Çelik tabliyelerin üzerindeydi ve kendini bir önceki tabliyeye sabitleyip yeni gelen çelik tabliyeyi kaldırıyordu. Burada farklı bir sistem var. Bu aşamada yeni dev vinç, (lifting gantry) ana kablonun arasından geçebilmesi için yan kaldırılıp ana kablonun üzerinde dönen bir sehpa yardımı ile 90 derece döndürüyor. Bu işlemlerin ve çelik tabliye kaldırma işlemlerinin hepsi Avrupa ve Asya yakası ile eş zamanlı olarak yapılıyor. Kalan son 11 çelik tabliye kayar vinçler yardımıyla kaldırılacak" dedi. 59 adet çelik tabliyenin yapımı için ise toplam üç fabrika sahasında gece-gündüz bin 500 kişi çalışıyor. Güney Kore'den gelen çelik saçlar, İzmit Gebze'deki imalathanede panel üretimine hazır hale getiriliyor, ardından İstanbul Tuzla'daki fabrikada panel üretimine geçiliyor. Panellerin üretimi sonrası, çelik tabliyelerin oluşturulması için Yalova Altınova'ya sevk ediliyor. 

Habere ifade bırak !
Habere ait etiket tanımlanmamış.
Okuyucu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve hedefgazetesi.com.tr sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.