Çanakkale'den Gebze'ye Ring

Gebze 24.02.2017 - 12:22, Güncelleme: 26.12.2020 - 11:32
 

Çanakkale'den Gebze'ye Ring

Çanakkale 1915 köprüsünün temel atma törenleri öncesi yapılan son hazırlıkları yerinde inceleyen Bakan Arslan, Sayın Cumhurbaşkanımız ve Başbakanımız başta olmak üzere, bir çok üst düzey yetkilinin katılımıyla resmi temel atma töreninin 18 Mart'ta yapılacağını ve dünyanın en uzun asma köprüsünü Cumhuriyetin yüzüncü yılı olan 2023 yılında açılacağını vurguladı.

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, Best FM Haber Müdürü Ufuk Karcı'nın sorularını cevaplandırdı.Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nün bitmiş otoyol uzunluğunun 225 km olacağını hatırlatan  Ahmet Arslan, "bu otoyol Akyazı-Gebze-Osmangazi, ayrıca 1915  Çanakkale köprüsüne de 101 km otoyol yapılacak. Bu otoyolla birlikte biz,  Marmara Denizinin etrafını dolaşan bir ring oluşturmuş olacağız. İlave trafikle beraber bu hat üzerinde, daha yoğun bir trafik oluşacak. Bu projeler insanın sadece geçiş anlamında hayatını kolaylaştırmayacak, ayrıca ticareti ve  Avrupa üzerinden gelen yük hareketinin,  İstanbul'a uğramadan Egeye kadar gidişini kolaylaştıracak" dedi. "GİŞELERDEN GEÇİŞLERDE OLUŞAN HATALAR DÜZELTİLDİ" Ulaştırma,  Denizcilik ve Haberleşme Bakanı  Ahmet Arslan, başta  Mahmutbey Gişeler olmak üzere, birçok noktada trafik akışını hızlandırmak için Serbest Geçiş Sistemi uygulamasına geçildiğini hatırlattı. Arslan; "Stikırların okunmasında hatalı okumalardan dolayı kaynaklanan problemler oldu. HGS veya OGS okumasında kaçak geçiş gibi. Ancak bu konuda, vatandaşın mağdur olmayacağını söylemiştik. Vatandaş müracaat etmeden geri ödemeler yapıldı. Yine mağduriyet yaşanmadan, işlemler devam edecek" dedi. "ACENTELER FAHAŞ FİYATLAR VERİYOR" Ulaştırma, Haberleşme ve  Denizcilik Bakanı  Ahmet Arslan, Türk sahipli ancak yabancı bayraklı gemilerin, Türk bayrağı takması için bir düzenleme yaptık. Bunanla ilgili liman başkanlıklarımıza genelge yayınladık. Ancak bize müracat etmek yerine, birileri acentalara gidip iş yapmak istiyor. Buralarda 6000 dolar gibi, neredeyse tekne fiyatı kadar para istiyor. Bu mümkün değil. Bizim, böyle bir talebimizi yok. Sadace bize gelip dilekçe vermesi veya vekilinin gelip müracat etmesi yeter. Hiçbir şekilde böyle bir para talep edilmesi söz konusu değil. Hele ki, Cahrter seferleri için böyle bir para talep edip, durdurulması mümkün değil. Turizm açısından çok önemli olan bu seferleri biz teşvik ederiz, engellemeyiz. Birileri "Kamuda iş yapmak zor" algısı oluşturmak istiyor. Böyle bir şey yok" dedi. "KÖPRÜ FİYATLARININ ARTTIRILMASI ORAN OLARAK YÜKSEK" Arslan, bir soru üzerine köprü fiyatlarının artmasının, yalnızca oransal olarak yüksek görüldüğünü hatırlatırken; "ülkemiz ihtiyaçları sınırsız. Ancak imkanlar ise sınırlı. Bu kapsamda biz ve bizim insanımız maliyete katlanacak. Devlet, millet el ele yapabiliriz. Topladığımız vergiler, bizim sunmak istediğimiz projeler için gerekli. Gönül elbette ücretsiz olmasını ister. Ama gerçek böyle olamıyor" dedi.
Çanakkale 1915 köprüsünün temel atma törenleri öncesi yapılan son hazırlıkları yerinde inceleyen Bakan Arslan, Sayın Cumhurbaşkanımız ve Başbakanımız başta olmak üzere, bir çok üst düzey yetkilinin katılımıyla resmi temel atma töreninin 18 Mart'ta yapılacağını ve dünyanın en uzun asma köprüsünü Cumhuriyetin yüzüncü yılı olan 2023 yılında açılacağını vurguladı.

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, Best FM Haber Müdürü Ufuk Karcı'nın sorularını cevaplandırdı.Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nün bitmiş otoyol uzunluğunun 225 km olacağını hatırlatan  Ahmet Arslan, "bu otoyol Akyazı-Gebze-Osmangazi, ayrıca 1915  Çanakkale köprüsüne de 101 km otoyol yapılacak. Bu otoyolla birlikte biz,  Marmara Denizinin etrafını dolaşan bir ring oluşturmuş olacağız. İlave trafikle beraber bu hat üzerinde, daha yoğun bir trafik oluşacak. Bu projeler insanın sadece geçiş anlamında hayatını kolaylaştırmayacak, ayrıca ticareti ve  Avrupa üzerinden gelen yük hareketinin,  İstanbul'a uğramadan Egeye kadar gidişini kolaylaştıracak" dedi.

"GİŞELERDEN GEÇİŞLERDE OLUŞAN HATALAR DÜZELTİLDİ"

Ulaştırma,  Denizcilik ve Haberleşme Bakanı  Ahmet Arslan, başta  Mahmutbey Gişeler olmak üzere, birçok noktada trafik akışını hızlandırmak için Serbest Geçiş Sistemi uygulamasına geçildiğini hatırlattı. Arslan; "Stikırların okunmasında hatalı okumalardan dolayı kaynaklanan problemler oldu. HGS veya OGS okumasında kaçak geçiş gibi. Ancak bu konuda, vatandaşın mağdur olmayacağını söylemiştik. Vatandaş müracaat etmeden geri ödemeler yapıldı. Yine mağduriyet yaşanmadan, işlemler devam edecek" dedi.

"ACENTELER FAHAŞ FİYATLAR VERİYOR"

Ulaştırma, Haberleşme ve  Denizcilik Bakanı  Ahmet Arslan, Türk sahipli ancak yabancı bayraklı gemilerin, Türk bayrağı takması için bir düzenleme yaptık. Bunanla ilgili liman başkanlıklarımıza genelge yayınladık. Ancak bize müracat etmek yerine, birileri acentalara gidip iş yapmak istiyor. Buralarda 6000 dolar gibi, neredeyse tekne fiyatı kadar para istiyor. Bu mümkün değil. Bizim, böyle bir talebimizi yok. Sadace bize gelip dilekçe vermesi veya vekilinin gelip müracat etmesi yeter. Hiçbir şekilde böyle bir para talep edilmesi söz konusu değil. Hele ki, Cahrter seferleri için böyle bir para talep edip, durdurulması mümkün değil. Turizm açısından çok önemli olan bu seferleri biz teşvik ederiz, engellemeyiz. Birileri "Kamuda iş yapmak zor" algısı oluşturmak istiyor. Böyle bir şey yok" dedi.

"KÖPRÜ FİYATLARININ ARTTIRILMASI ORAN OLARAK YÜKSEK"

Arslan, bir soru üzerine köprü fiyatlarının artmasının, yalnızca oransal olarak yüksek görüldüğünü hatırlatırken; "ülkemiz ihtiyaçları sınırsız. Ancak imkanlar ise sınırlı. Bu kapsamda biz ve bizim insanımız maliyete katlanacak. Devlet, millet el ele yapabiliriz. Topladığımız vergiler, bizim sunmak istediğimiz projeler için gerekli. Gönül elbette ücretsiz olmasını ister. Ama gerçek böyle olamıyor" dedi.

Habere ifade bırak !
Habere ait etiket tanımlanmamış.
Okuyucu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve hedefgazetesi.com.tr sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.