Dolmuşa Bindirildik
Dolmuşa Bindirildik
Yenileme amacıyla 2013 yılında kapatılan Gebze-Haydarpaşa banliyö tren hattının aradan geçen bunca zamana rağmen halen açılmadığını ifade eden Saadet Partisi Gebze İlçe Başkanı Necati Korkmaz, “Gebze olarak dolmuşa bindirildik” diye ifade etti.
Yenileme amacıyla 2013 yılında kapatılan Gebze-Haydarpaşa banliyö tren hattının aradan geçen bunca zamana rağmen halen açılmadığını ifade eden Saadet Partisi Gebze İlçe Başkanı Necati Korkmaz, “Gebze olarak dolmuşa bindirildik” diye ifade etti.
Saadet Partisi Gebze İlçe Necati Korkmaz, Çayırova İlçe Başkanı Yusuf Aksu, Darıca
İlçe Başkanı Selim Çetinkaya ve Dilovası İlçe Başkanı Mustafa Türel bölgenin temel
sorunlarını dile getirmek üzere her ay bir ilçede toplanma kararı aldılar. İlk toplantılarını
Gebze İlçe Başkanı Necati Korkmaz’ın ev sahipliğin de gerçekleştirdiler. İlçe başkanları, dört
ilçenin de ortak sorunu olan, seferleri iptal edilen Gebze– Haydarpaşa banliyö tren hattının
son durumunu ele aldılar.
“ NE ZAMAN AÇILACAK”
“2013’te seferleri durdurulan, hat yenileme çalışması başlatılan, 2014’te açılacağı
söylenen, Gebze –Haydarpaşa tren hattının 2015’e kaldı açıklamasını yapan yetkililer, 2016
yılı içinde olmamıza rağmen ne zaman açılacağı belirsizliğini koruyor. Gebze’de oturup
İstanbul’un muhtelif ilçelerinde çalışan vatandaşlarımızın, işe gidip gelmek için kullandıkları
Gebze-Haydarpaşa tren hattının açılamaması bölge insanının dolmuşa olan bağımlılığını
arttırdı. Gebze, Çayırova, Darıca ve Dilovası’nda yaşayan vatandaşların transit geçiş
noktasında olması özellikle İstanbul’la yapılacak kısa süreli seyahatlerde vatandaş açısından
çekilmez çileye dönüşmektedir. Bölge insanımız sabah işe giderken, akşam işten dönerken iki
türlü sorun yaşamaktadır: Birincisi dolmuşlarda yaşanılan sıkışıklık, ikinci ise bir türlü
çözümü sağlanamamış olan trafiktir. Ulaşımını banliyö trenleriyle yapanlar Pendik, Kartal,
Maltepe ve Kadıköy’e gidişlerde trafik sorun en azında yaşamıyordu. Banliyö hattının
kapanmasıyla ortaya çıkan belirsizlik maalesef trafikte geçen sürenin artmasına neden olmuş
durumdadır. Sonuç olarak ulaşım sıkıntısının hafifletilmesinde banliyö tren hattının ciddi
rahatlama sağladığı bilinmektedir. Bu hat sadece İstanbul’la kalmayıp İzmit ve Adapazarı
güzergâhı da bileştirilip bölgenin bu şekilde bağlantısı kuvvetlendirilmelidir.
Bu projeden en fazla bölge insanı istifade edecektir. Açılışın iki defa ertelenmesinden
şunu anlıyoruz ki projenin yürütülmesinde bir takım aşılamayan aksaklıklar söz konusudur.
İktidar yetkililerine düşen projenin en kısa sürede sonuçlanmasını temin etmektir; ancak bu
proje iktidarıyla muhalefetiyle siyasi partilerin ve bölge milletvekillerimizin ilgi alanı dışına
çıkmış bir projedir. Hâlbuki bu tip projeleri bölgenin iktidar mensubu siyasileri takip edip
neticelendirirler ama neticelendirmediler. Galiba sayın vekillerimizin ilgi alanından bu proje
çıktı. İktidar partisi bu projeyi sonuçlandırmakta gevşeklik yapmıştır, meclisteki muhalefet
partileriyse bu projenin bir an önce hayata geçmesinde gerekli aksiyonları gösterememiştir.
Evine ekmek götürmek için günlük kırk elli kilometre mesafe kat ederek işine giden bölge
halkının günlük hayatını kolaylaştıracak bu proje bir an evvel bitirilmesi için halkımız adına
Saadet Partisi olarak talep etmekteyiz.” Diyen Necati Korkmaz kamuoyunun dikkatini çekti.
Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.