19 NİSAN  CUMA - 23 NİSAN SALI 2024

Manzarası Dünyada Yok

Dilovası 01.01.2016 - 10:42, Güncelleme: 26.12.2020 - 11:31
 

Manzarası Dünyada Yok

Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu Projesi'nin en önemli geçiş noktası olan İzmit Körfez Geçişi Köprüsü kar yağışıyla birlikte ayrı bir güzelliğe büründü.

İstanbul-İzmir arasını 3,5 saate indirecek Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu Projesi'nin en önemli geçiş noktası olan İzmit Körfez Geçişi Köprüsü kar yağışıyla birlikte ayrı bir güzelliğe büründü. Karayolları Genel Müdürlüğü tarafından Yap-İşlet-Devret modeli ile ihale edilen Gebze-Orhangazi-İzmir ( İzmit Körfez Geçişi ve Bağlantı Yolları Dahil) Otoyolu Projesi, 384 kilometre otoyol ve 49 kilometre bağlantı yolu olmak üzere 433 kilometreyi kapsıyor. Bu projenin en önemli ayaklarından biri olan İzmit Körfez Geçiş Köprüsü inşaatında çalışmalar aralıksız sürüyor. Köprü kulelerinin tamamlanmasının ardından iki yaka arasında ana kablo döşenmesi için çalışmalar geçen şubat ayında başlamıştı. Kılavuz kablo çekilmesinin ardından ana kablo döşenmesi için kurulan kedi yolu, geçen mart ayında meydana gelen kaza nedeniyle kopmuş ve İzmit Körfezi'nin bir süre gemi trafiğine kapatılmasına neden olmuştu. Japonya'dan gelen uzmanlar tarafından kopan kedi yolu yerinden indirilmişti. Kazaya neden olan köprü kuleleri üzerinde parçaların yurt dışında tekrar yapılarak yerlerine yerleştirilmesinin ardından kedi yolunun yapımı gerçekleştirildi. Köprüde en son kara üzerindeki son tabliye dev yüzer vinç tarafından yerine yerleştirildi. Köprüde ana kablonun döşenmesi işlemi bitti. Önümüzdeki günlerde deniz üzerindeki tabliyelerin montajına geçilecek. Tamamlandığında, 3 gidiş ve 3 geliş toplam 6 şeritle hizmet verecek olan köprü, aynı zamanda dünyanın 4'üncü büyük asma köprüsü unvanını alacak. Köprü, İstanbul-İzmir otoyolunu 3,5 saate, Gebze-Orhangazi yolunu en kısa süreye indirmiş olacak. Aynı zamanda özellikle yaz ayları ile bayram tatillerinde, tatili İstanbul dışında geçirmek isteyenlerin kara yolları ile feribot iskelelerinde izdihamı biraz daha azalacak. Köprünün 2016 yılının Nisan ayında ulaşıma açılması planlanıyor.
Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu Projesi'nin en önemli geçiş noktası olan İzmit Körfez Geçişi Köprüsü kar yağışıyla birlikte ayrı bir güzelliğe büründü.

İstanbul-İzmir arasını 3,5 saate indirecek Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu Projesi'nin en önemli geçiş noktası olan İzmit Körfez Geçişi Köprüsü kar yağışıyla birlikte ayrı bir güzelliğe büründü.

Karayolları Genel Müdürlüğü tarafından Yap-İşlet-Devret modeli ile ihale edilen Gebze-Orhangazi-İzmir ( İzmit Körfez Geçişi ve Bağlantı Yolları Dahil) Otoyolu Projesi, 384 kilometre otoyol ve 49 kilometre bağlantı yolu olmak üzere 433 kilometreyi kapsıyor. Bu projenin en önemli ayaklarından biri olan İzmit Körfez Geçiş Köprüsü inşaatında çalışmalar aralıksız sürüyor.

Köprü kulelerinin tamamlanmasının ardından iki yaka arasında ana kablo döşenmesi için çalışmalar geçen şubat ayında başlamıştı. Kılavuz kablo çekilmesinin ardından ana kablo döşenmesi için kurulan kedi yolu, geçen mart ayında meydana gelen kaza nedeniyle kopmuş ve İzmit Körfezi'nin bir süre gemi trafiğine kapatılmasına neden olmuştu. Japonya'dan gelen uzmanlar tarafından kopan kedi yolu yerinden indirilmişti.

Kazaya neden olan köprü kuleleri üzerinde parçaların yurt dışında tekrar yapılarak yerlerine yerleştirilmesinin ardından kedi yolunun yapımı gerçekleştirildi. Köprüde en son kara üzerindeki son tabliye dev yüzer vinç tarafından yerine yerleştirildi. Köprüde ana kablonun döşenmesi işlemi bitti. Önümüzdeki günlerde deniz üzerindeki tabliyelerin montajına geçilecek.

Tamamlandığında, 3 gidiş ve 3 geliş toplam 6 şeritle hizmet verecek olan köprü, aynı zamanda dünyanın 4'üncü büyük asma köprüsü unvanını alacak. Köprü, İstanbul-İzmir otoyolunu 3,5 saate, Gebze-Orhangazi yolunu en kısa süreye indirmiş olacak. Aynı zamanda özellikle yaz ayları ile bayram tatillerinde, tatili İstanbul dışında geçirmek isteyenlerin kara yolları ile feribot iskelelerinde izdihamı biraz daha azalacak.
Köprünün 2016 yılının Nisan ayında ulaşıma açılması planlanıyor.

Habere ifade bırak !
Habere ait etiket tanımlanmamış.
Okuyucu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve hedefgazetesi.com.tr sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.