19 NİSAN  CUMA - 23 NİSAN SALI 2024

Referandumun kaderini belirleyecek kişiler belli oldu

20.02.2017 - 08:06, Güncelleme: 26.12.2020 - 11:32
 

Referandumun kaderini belirleyecek kişiler belli oldu

Son genel seçimi bilen tek isim olan Adil Gür, referandum anketlerindeki 'kararsızlar'ın üçte ikisini ev kadını, emekli, öğrenci ve işsizlerin oluşturduğunu açıkladı.

Ünlü anketçi Adil Gür referandum sürecinde kararsız olanlarla ilgili çarpıcı analizlerde bulundu. Referandum sürecinin önemli sorularından biri: Kimdir bu kararsızlar, neden bu kadar önemli? Ünlü anketçi Adil Gür cevapladı. Gür, kararsızların üçte ikisini ev kadını, emekli, öğrenci ve işsizlerin oluşturduğunu açıkladı. Milliyet'teki köşesinde 'Referandumun kaderini belirleyecek başlığı ile ele aldığı yazıdan önemli kısımlar şöyle; KARARSIZLAR REFERANDUMUN KADERİNİ BELİRLEYECEK   Yapılan kamuoyu araştırmaları gösteriyor ki, kararsızlar bu referandumun kaderinde çok belirleyici. Eminim şu anda hem "EVET", hem "HAYIR" kampanyasını yürütecek profesyoneller mutfaklarında bu kararsızları etkileyecek iletişim metotları üzerinde harıl harıl çalışıyorlar. Önümüzdeki günlerde kampanyalar başlayacak, kimin ne kadar başarılı olacağını, gerek referandum sürecinde yapacağımız kamuoyu araştırmaları sonuçlarında, gerekse 16 Nisan akşamı ortaya çıkacak tabloda göreceğiz. Geçen haftaki köşe yazımda referandumun kaderini belirleyecek 5 milyon seçmenden bahsetmiştim. ÜÇTE İKİSİNİ EV KADINI, EMEKLİ, ÖĞRENCİ VE İŞSİZLER OLUŞTURUYOR Araştırma verilerine baktığımızda, kararsızların çoğunluğunun kadın olduğunu görüyoruz. Yine araştırma sonuçlarında EV KADINLARININ %17.4'Ü KARARSIZ diye bir veri yayınlandı. Belki rakamlara baktığımızda bu sonuç bizim çok dikkatimizi çekmedi. Birbirinden üç beş puan farkla her meslek grubunda kararsızların olduğunu gördük ve dedik ki, toplumun her meslek grubunda birbirine yakın oranda kararsız var. Hâlbuki tabloyu tam olarak yorumlayabilmek için,  Türkiye'deki seçmenin gerçek sayılarına bakmak lazım. Ülkemizdeki HER ÜÇ SEÇMENDEN YAKLAŞIK BİRİNİN EV KADINI olduğunu düşünürsek, ev kadınlarının %17.4'ü kararsız dediğimizde bahsettiğimiz rakamın büyüklüğünü daha iyi anlarız. Bahsettiğimiz %17.4'ün büyüklüğünü anlamak için şu tabloya bakalım; Tabloda da görüldüğü gibi,toplam kararsızlar içerisinde ev kadınlarının oranı %35.6. Biraz daha ileri gidelim; toplam kararsızların çalışma durumlarına baktığımızda kararsızların %64.6'sının çalışmadığını görüyoruz. Ev kadını, emekli, öğrenci ve işsizler toplam kararsızların yaklaşık üçte ikisini oluşturuyor. Önümüzdeki günlerde kampanyalar başlayacak, kararsızları etkilemek için "EVET" ve "HAYIR" kampanyasını yürütecek olanlar 16 Nisan tarihine kadar bu kitleyi etkileyebilmek için tüm performanslarını ortaya koyacaklar. BU KİTLEYİ ETKİLEMEDE EV ZİYARETLERİ ÇOK ÖNEMLİ Bu kitleleri etkilemede ev ziyaretleri çok ama çok önemli. Kapı kapı dolaşıp Anayasa değişikliğinin ne getirdiğini veya ne götürdüğünü bu kitleye anlatabilme becerisini daha iyi kullanan, kararsızların kararlarının oluşmasında etkili olacaklar. Yıllardır yaptığımız kamuoyu araştırmalarında gördüğümüz en önemli sonuç, kararsızları etkilemede en doğru iletişim metodunun yüzyüze iletişim olduğunu görüyoruz. Bu nedenle verileri doğru analiz edip, seçmenle yüz yüze iletişimi doğru kuran ve ikna eden, kararsızlardan daha fazla oy alacak. Tabii kaş yapayım derken göz çıkarmamak kaydıyla…
Son genel seçimi bilen tek isim olan Adil Gür, referandum anketlerindeki 'kararsızlar'ın üçte ikisini ev kadını, emekli, öğrenci ve işsizlerin oluşturduğunu açıkladı.

Ünlü anketçi Adil Gür referandum sürecinde kararsız olanlarla ilgili çarpıcı analizlerde bulundu. Referandum sürecinin önemli sorularından biri: Kimdir bu kararsızlar, neden bu kadar önemli? Ünlü anketçi Adil Gür cevapladı. Gür, kararsızların üçte ikisini ev kadını, emekli, öğrenci ve işsizlerin oluşturduğunu açıkladı.

Milliyet'teki köşesinde 'Referandumun kaderini belirleyecek başlığı ile ele aldığı yazıdan önemli kısımlar şöyle;

KARARSIZLAR REFERANDUMUN KADERİNİ BELİRLEYECEK

 

Yapılan kamuoyu araştırmaları gösteriyor ki, kararsızlar bu referandumun kaderinde çok belirleyici. Eminim şu anda hem "EVET", hem "HAYIR" kampanyasını yürütecek profesyoneller mutfaklarında bu kararsızları etkileyecek iletişim metotları üzerinde harıl harıl çalışıyorlar. Önümüzdeki günlerde kampanyalar başlayacak, kimin ne kadar başarılı olacağını, gerek referandum sürecinde yapacağımız kamuoyu araştırmaları sonuçlarında, gerekse 16 Nisan akşamı ortaya çıkacak tabloda göreceğiz. Geçen haftaki köşe yazımda referandumun kaderini belirleyecek 5 milyon seçmenden bahsetmiştim.

ÜÇTE İKİSİNİ EV KADINI, EMEKLİ, ÖĞRENCİ VE İŞSİZLER OLUŞTURUYOR

Araştırma verilerine baktığımızda, kararsızların çoğunluğunun kadın olduğunu görüyoruz. Yine araştırma sonuçlarında EV KADINLARININ %17.4'Ü KARARSIZ diye bir veri yayınlandı. Belki rakamlara baktığımızda bu sonuç bizim çok dikkatimizi çekmedi. Birbirinden üç beş puan farkla her meslek grubunda kararsızların olduğunu gördük ve dedik ki, toplumun her meslek grubunda birbirine yakın oranda kararsız var. Hâlbuki tabloyu tam olarak yorumlayabilmek için,  Türkiye'deki seçmenin gerçek sayılarına bakmak lazım. Ülkemizdeki HER ÜÇ SEÇMENDEN YAKLAŞIK BİRİNİN EV KADINI olduğunu düşünürsek, ev kadınlarının %17.4'ü kararsız dediğimizde bahsettiğimiz rakamın büyüklüğünü daha iyi anlarız. Bahsettiğimiz %17.4'ün büyüklüğünü anlamak için şu tabloya bakalım; Tabloda da görüldüğü gibi,toplam kararsızlar içerisinde ev kadınlarının oranı %35.6. Biraz daha ileri gidelim; toplam kararsızların çalışma durumlarına baktığımızda kararsızların %64.6'sının çalışmadığını görüyoruz. Ev kadını, emekli, öğrenci ve işsizler toplam kararsızların yaklaşık üçte ikisini oluşturuyor. Önümüzdeki günlerde kampanyalar başlayacak, kararsızları etkilemek için "EVET" ve "HAYIR" kampanyasını yürütecek olanlar 16 Nisan tarihine kadar bu kitleyi etkileyebilmek için tüm performanslarını ortaya koyacaklar.

BU KİTLEYİ ETKİLEMEDE EV ZİYARETLERİ ÇOK ÖNEMLİ

Bu kitleleri etkilemede ev ziyaretleri çok ama çok önemli. Kapı kapı dolaşıp Anayasa değişikliğinin ne getirdiğini veya ne götürdüğünü bu kitleye anlatabilme becerisini daha iyi kullanan, kararsızların kararlarının oluşmasında etkili olacaklar. Yıllardır yaptığımız kamuoyu araştırmalarında gördüğümüz en önemli sonuç, kararsızları etkilemede en doğru iletişim metodunun yüzyüze iletişim olduğunu görüyoruz. Bu nedenle verileri doğru analiz edip, seçmenle yüz yüze iletişimi doğru kuran ve ikna eden, kararsızlardan daha fazla oy alacak. Tabii kaş yapayım derken göz çıkarmamak kaydıyla…

Habere ifade bırak !
Habere ait etiket tanımlanmamış.
Okuyucu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve hedefgazetesi.com.tr sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.