Haber Detayı
10 Ağustos 2018 - Cuma 16:25
 
Saldırıcı’dan 10 Bin Adım Uyarısı
Gebze İlçe Sağlık Müdürü Şakir Saldırıcı, hafta sonlarını hareketsiz geçirilmemesi gerektiğini belirterek gün içerisinde 10 bin adım atılması gerektiğine dikkat çekti.
 
 
 
Gebze Haberi


Düzenli ve tempolu olarak yapılan yürüyüşler hem zihinsel hem fiziksel sağlık üzerinde önemli bir rol üstleniyor. Gebze İlçe Sağlık Müdürü Şakir Saldırıcı, günde atılan10 bin adımın en başta kalp olmak üzere tüm vücuda azımsanmayacak kadar olumlu faydalarını sıraladı, önemli önerilerde bulundu. Saldırıcı, “Yürüyüşler sayesinde damar sertliği önlenebiliyor, kolesterol değerlerinde dengelenme, diyabet ve tansiyon değerlerinde düşme sağlanıyor. Tüm bu olumlu etkiler de kalp krizi gelişme riskini yüzde 20'lere varan oranda azaltabiliyor.

KANSERE YAKALANMA ORANI AZALIYOR

İnsülin direncini kırıp diyabetin gelişme riskini azaltabiliyor. İnsülin direncinin kırılması sonucu kan şekeri düzene giriyor ve özellikle ailesel diyabet hastalığı olan kişilerde diyabetin ortaya çıkmasını geciktiriyor. Günde 10 bin adım atmak aynı zamanda kansere yakalanma riskini de azaltıyor. Örneğin bağırsak hareketlerinin düzenlenip hızlanması sayesinde bağırsak kanseri riski azalırken, kilo verme ve östrojen hormon seviyesindeki düzenlemeyle de rahim ve meme kanseri riskinde düşüş oluyor. Ayrıca yürüyüş sayesinde vücudun bağışıklık sisteminin güçlenmesi bu riskin azalmasında etkili oluyor.

 

 

KİLO VEREBİLİRSİNİZ

Obezite çağımızın en önemli sağlık sorunlarından biri. Kilo vermenin temel mekanizması ise kalori yakmaktan geçiyor. Diyet ile kısıtlanan kalorilerin yanına 10 bin adım eklediğinde günlük ortalama olarak 500 kalori daha fazla yakılıyor. Bu sayede kilo vermek oldukça kolaylaşıyor. 10 bin adımla beyinden salgılanan endorfin ve seratonin gibi maddeler stresi azaltıyor. Depresyon belirtilerinde belirgin azalma olurken, dikkat ile konsantrasyon yeteneği de artıyor. Felç riskinde de azalma oluyor. Bunların yanı sıra beyin sağlığının güçlenmesine bağlı olarak erken bunama ve Alzheimer gibi hastalıkların gelişme riski de azalıyor.

UYKU PROBLERİNE BİREBİR

Uykusuzluk yaşandığında çözümü hemen ilaçta aramamak gerekiyor. Çünkü yapılan çalışmalarda günlük 10 bin adım atmanın uykuya dalmayı kolaylaştırdığı ve uyku kalitesini arttırarak daha derin uyunmasını sağladığı gösterilmiş. Kas ile eklemlerin güçlenmesini sağlıyor. Aynı şekilde kemik yapısını da güçlendirip kemiklerde kalınlaşmayı sağlıyor. Son olarak günde 10 bin adım atmak cinsel aktiviteyi ve cinsel isteği arttırıyor.” diyerek günde 10 bin adıma tarak sağlıklı yaşamanın formülünü verdi.

KÜBRA AKABALI

Kaynak: Editör:
 
 
 
 
Etiketler: Saldırıcı’dan, 10, Bin, Adım, Uyarısı,
Haber Videosu
Yorumlar
Ulusal Gazeteler
Yazarlar
Arşiv
Haber Yazılımı