Tarhan, yerli otomobili sordu!

Kocaeli 25.02.2019 - 12:06, Güncelleme: 26.12.2020 - 11:33
 

Tarhan, yerli otomobili sordu!

Kocaeli Milletvekili Tahsin Tarhan, Dünyada otomotiv sektörünün yapısal değişimden geçtiği, gelecekte sektörde daha çok elektrikli, otonom ve bağlantılı araçların yaygınlaşacağını gözönne alarak, Enerji ve Sanayi Bakanlıklarının bu durumla ilgili çalışmalarını Yazılı Soru Önergesi vererek Türkiye Büyük Millet Meclisi gündemine taşıdı.

Kocaeli Milletvekili Tahsin Tarhan, Dünyada otomotiv sektörünün yapısal değişimden geçtiği, gelecekte sektörde daha çok elektrikli, otonom ve bağlantılı araçların yaygınlaşacağını gözönne alarak, Enerji ve Sanayi Bakanlıklarının bu durumla ilgili çalışmalarını Yazılı Soru Önergesi vererek Türkiye Büyük Millet Meclisi gündemine taşıdı. BAKANLIK BU FIRSATI DESTEKLEMELİ Tarhan, “Artık tüm Dünya özellikle kamu hizmetinde kullanılan toplu taşıma araçları olmak üzere elektrikli ve hibrit modellere geçmeyi zorunlu kılıyor. 2020 yılından itibaren birçok ülkede dizel araçların yasaklanacağını biliyoruz. Bu durumda İngiltere’deki fabrikasını kapatma kararı alan HONDA firmasının ülkemizde desteklenmesi ile yeni bir boyut kazanabilir. Türkiye’de binlerce çalışanı bulunan firma çeşitli destekler sağlanırsa hem Türkiye pazarında kalmaya devam edecek hem de özellikle tedarik sanayicileri için markanın Türkiye, Avrupa ve çevre pazarlar için yeni hibrit ve elektrikli araçların Türkiye merkez üssü olabilir. Bu durumda Bakanlık üzerine düşen görevi yapmalıdır.” Dedi TÜRKİYE OTOMOTİV DÜNYASININ BAŞKENTİ OLABİLİR Tarhan, “Otomotiv Dünyası büyük bir değişim içerisinde. Hem Avrupa piyasası hem Asya piyasası artık teknolojinin daha ağır bastığı, çevreyle uyumlu binek araçlar, toplu taşıma araçları kullanmak yönünde yasal reformlara imza atıyor. Elektrikli ve Hibrit model araçlar gelecek nesil otomobillerin alt yapısını oluşturuyor. Böyle bir dönemde Dünya otomotiv piyasasına hükmeden markalar belirli ülkelerdeki fabrikalarını kapatmaya yöneliyor. Türkiye belirli destekleri sağlarsa özellikle Çin Pazarına rekabet edebilecek bilgi birikimine, donanıma ve beceriye sahip tek ülke. Ayrıca konumu gereği çok daha avantajlı. Siyasal ve yapısal teşviklerde geç kalınmazsa ülkemiz otomotiv piyasasının başkenti olacaktır.” Dedi YERLİ OTOMOBİL ŞİMDİ DEĞİLSE NE ZAMAN Tarhan, “Ne yazık ki iktidar otomotiv dünyasını çok hafife alarak sadece seçim malzemesi olarak kullandı. 10 yılldır elektrikli otomobil üreteceğiz diyerek türlü türlü saçmalıklara tanık edildik. Oysa dünya elektrikli, doğa dostu, küçük şehir otomobillerinin ihtiyacını duyuyor. Böyle bir zamanda piyasaya sürülebilecek Yerli ve Elektrikli otomobil, fiyat performans bakımından Dünya pazarında da yer alabilirdi. Ne yazık ki bugün Markalara destek verelim ülkemizi otomotiv dünyasının başkenti yapalım demek yerine, kendi Milli Markamızı destekleyelim, onu tüm Dünya’ya taşıyalım da diyebilirdik.” Dedi YERLİ OTOMOBİLİ RÜYASI DEĞİL GERÇEĞİ GÖRME ZAMANI Tarhan, “İhracat rakamlarına baktığımız zaman otomotiv sektörünün kan ağladığını görebiliyoruz. Yerli otomobil rüyası görerek bu duruma çözüm üretilmeyeceğinin artık anlaşılması gerekiyor. Otomobil ve hafif ticari araç pazarı Ocak ayında geçen yılın aynı ayına göre yüzde 59 azalarak 14 bin 373 adete gerilemiştir. Ayrıca Otomotiv pazarı 2018'in tamamını yüzde 35 küçülerek yaklaşık 621 bin adet ile kapatmıştır. Türkiye’den onlarca otomotiv markası çeşitli nedenlerle farklı pazarlara geçiş yaptı. Eğer gerekli destekler sağlamaz ve yatırım yapılmazsa Honda örneğinde olduğu gibi olaylarla karşılaşılabilir ve otomotiv sektörü ve tamamlayıcı sekötrler büyük bir çıkmazın içine girebilir. Bu duruma acilen önlem alınması gerekmektedir.” dedi
Kocaeli Milletvekili Tahsin Tarhan, Dünyada otomotiv sektörünün yapısal değişimden geçtiği, gelecekte sektörde daha çok elektrikli, otonom ve bağlantılı araçların yaygınlaşacağını gözönne alarak, Enerji ve Sanayi Bakanlıklarının bu durumla ilgili çalışmalarını Yazılı Soru Önergesi vererek Türkiye Büyük Millet Meclisi gündemine taşıdı.

Kocaeli Milletvekili Tahsin Tarhan, Dünyada otomotiv sektörünün yapısal değişimden geçtiği, gelecekte sektörde daha çok elektrikli, otonom ve bağlantılı araçların yaygınlaşacağını gözönne alarak, Enerji ve Sanayi Bakanlıklarının bu durumla ilgili çalışmalarını Yazılı Soru Önergesi vererek Türkiye Büyük Millet Meclisi gündemine taşıdı.

BAKANLIK BU FIRSATI DESTEKLEMELİ

Tarhan, “Artık tüm Dünya özellikle kamu hizmetinde kullanılan toplu taşıma araçları olmak üzere elektrikli ve hibrit modellere geçmeyi zorunlu kılıyor. 2020 yılından itibaren birçok ülkede dizel araçların yasaklanacağını biliyoruz. Bu durumda İngiltere’deki fabrikasını kapatma kararı alan HONDA firmasının ülkemizde desteklenmesi ile yeni bir boyut kazanabilir. Türkiye’de binlerce çalışanı bulunan firma çeşitli destekler sağlanırsa hem Türkiye pazarında kalmaya devam edecek hem de özellikle tedarik sanayicileri için markanın Türkiye, Avrupa ve çevre pazarlar için yeni hibrit ve elektrikli araçların Türkiye merkez üssü olabilir. Bu durumda Bakanlık üzerine düşen görevi yapmalıdır.” Dedi

TÜRKİYE OTOMOTİV DÜNYASININ BAŞKENTİ OLABİLİR

Tarhan, “Otomotiv Dünyası büyük bir değişim içerisinde. Hem Avrupa piyasası hem Asya piyasası artık teknolojinin daha ağır bastığı, çevreyle uyumlu binek araçlar, toplu taşıma araçları kullanmak yönünde yasal reformlara imza atıyor. Elektrikli ve Hibrit model araçlar gelecek nesil otomobillerin alt yapısını oluşturuyor. Böyle bir dönemde Dünya otomotiv piyasasına hükmeden markalar belirli ülkelerdeki fabrikalarını kapatmaya yöneliyor. Türkiye belirli destekleri sağlarsa özellikle Çin Pazarına rekabet edebilecek bilgi birikimine, donanıma ve beceriye sahip tek ülke. Ayrıca konumu gereği çok daha avantajlı. Siyasal ve yapısal teşviklerde geç kalınmazsa ülkemiz otomotiv piyasasının başkenti olacaktır.” Dedi

YERLİ OTOMOBİL ŞİMDİ DEĞİLSE NE ZAMAN

Tarhan, “Ne yazık ki iktidar otomotiv dünyasını çok hafife alarak sadece seçim malzemesi olarak kullandı. 10 yılldır elektrikli otomobil üreteceğiz diyerek türlü türlü saçmalıklara tanık edildik. Oysa dünya elektrikli, doğa dostu, küçük şehir otomobillerinin ihtiyacını duyuyor. Böyle bir zamanda piyasaya sürülebilecek Yerli ve Elektrikli otomobil, fiyat performans bakımından Dünya pazarında da yer alabilirdi. Ne yazık ki bugün Markalara destek verelim ülkemizi otomotiv dünyasının başkenti yapalım demek yerine, kendi Milli Markamızı destekleyelim, onu tüm Dünya’ya taşıyalım da diyebilirdik.” Dedi

YERLİ OTOMOBİLİ RÜYASI DEĞİL GERÇEĞİ GÖRME ZAMANI

Tarhan, “İhracat rakamlarına baktığımız zaman otomotiv sektörünün kan ağladığını görebiliyoruz. Yerli otomobil rüyası görerek bu duruma çözüm üretilmeyeceğinin artık anlaşılması gerekiyor. Otomobil ve hafif ticari araç pazarı Ocak ayında geçen yılın aynı ayına göre yüzde 59 azalarak 14 bin 373 adete gerilemiştir. Ayrıca Otomotiv pazarı 2018'in tamamını yüzde 35 küçülerek yaklaşık 621 bin adet ile kapatmıştır. Türkiye’den onlarca otomotiv markası çeşitli nedenlerle farklı pazarlara geçiş yaptı. Eğer gerekli destekler sağlamaz ve yatırım yapılmazsa Honda örneğinde olduğu gibi olaylarla karşılaşılabilir ve otomotiv sektörü ve tamamlayıcı sekötrler büyük bir çıkmazın içine girebilir. Bu duruma acilen önlem alınması gerekmektedir.” dedi

Habere ifade bırak !
Habere ait etiket tanımlanmamış.
Okuyucu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve hedefgazetesi.com.tr sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.