Turkcell'den Yeni Arama Motoru: Yaani

Gebze 25.10.2017 - 19:36, Güncelleme: 26.12.2020 - 11:32
 

Turkcell'den Yeni Arama Motoru: Yaani

Turkcell, Türkiye için geliştirilen arama motoru Yaani'yi kullanıma sunuyor.

Yaani'nin tanıtımı için düzenlenen toplantıda konuşan  Turkcell Genel Müdürü  Kaan Terzioğlu, "Dünyada gücün kaynağının değiştiği bir dönemden geçiyoruz; artık veri en önemli güç" dedi ve ekledi:  "Ülke olarak bu yeni dönemde söz sahibi olmak istiyorsak dijital verilerimizi kendi ülkemizde tutmak ve bunları işleyerek yenilikçi servislere dönüştürmek zorundayız; çünkü, verileri işlemediğiniz sürece elinizde veri olmasının pek bir anlamı yok. "Bugüne kadar geliştirdiğimiz servisler sadece  Türkiye'de değil dünyada da milyonlarca kişi tarafından kullanılıyor. "Şimdi Yaani ile bir adım daha atarak en fazla veri üreten servislerden birisi olan arama motoru pazarına giriyoruz. Bu  Turkcell'in değil  Türkiye'nin arama motoru. Hepimizin desteği ile büyüyecek." Türkiye'nin en büyük veri merkezini geçen yıl  Gebze'de açtıklarını belirten Terzioğlu, "Veri merkezini yapıp işin içinden çıkamayız. Önemli olan bu veri merkezi üzerinde çalışan servisleri de geliştirmek. Yaani'nin verilerini de  GebzeVeri Merkezi'mizde saklayacağız.  Türkiye'nin kullanım alışkanlıklarına göre tasarlanan Yaani, Türkçeyi çok iyi anlıyor. Biz arama yaptıkça o öğreniyor. Bu sayede her seferinde karşımıza daha iyi arama sonuçları çıkartacak" dedi. Terzioğlu, arama motorunun adının neden Yaani olduğu sorusunu da şöyle yanıtladı:  "Türkiye'nin arama motoruna isim ararken, hem Türkçe hem akılda kalıcı ve basit olmasını istedik. "Türkçede çok fazla kullandığımız bir kelime olan 'Yaan'" bizim hedefimiz olan Ortadoğu ve  Rusya pazarlarında da kullanılan bir kelime. "Arapçada benzer anlama geliyor, Rusçada da söylemesi çok kolay." "Öncelikli hedefimiz elbette  Türkiye ancak global servislerdeki deneyimimiz de bize bir şey öğretti: Türk insanının beğendiği uygulamalar yurt dışında da çok başarılı oluyor. "Türkiye'de başarılı olduktan sonra bölgesel ölçekte başarılı olmamak için hiçbir neden yok. Bizim Yaani ile öncelikli hedefimiz  Türkiye'de yüzde 25'lik pazar payına ulaşmak."
Turkcell, Türkiye için geliştirilen arama motoru Yaani'yi kullanıma sunuyor.

Yaani'nin tanıtımı için düzenlenen toplantıda konuşan  Turkcell Genel Müdürü  Kaan Terzioğlu, "Dünyada gücün kaynağının değiştiği bir dönemden geçiyoruz; artık veri en önemli güç" dedi ve ekledi: 

"Ülke olarak bu yeni dönemde söz sahibi olmak istiyorsak dijital verilerimizi kendi ülkemizde tutmak ve bunları işleyerek yenilikçi servislere dönüştürmek zorundayız; çünkü, verileri işlemediğiniz sürece elinizde veri olmasının pek bir anlamı yok.

"Bugüne kadar geliştirdiğimiz servisler sadece  Türkiye'de değil dünyada da milyonlarca kişi tarafından kullanılıyor.

"Şimdi Yaani ile bir adım daha atarak en fazla veri üreten servislerden birisi olan arama motoru pazarına giriyoruz. Bu  Turkcell'in değil  Türkiye'nin arama motoru. Hepimizin desteği ile büyüyecek."

Türkiye'nin en büyük veri merkezini geçen yıl  Gebze'de açtıklarını belirten Terzioğlu, "Veri merkezini yapıp işin içinden çıkamayız. Önemli olan bu veri merkezi üzerinde çalışan servisleri de geliştirmek. Yaani'nin verilerini de  GebzeVeri Merkezi'mizde saklayacağız.  Türkiye'nin kullanım alışkanlıklarına göre tasarlanan Yaani, Türkçeyi çok iyi anlıyor. Biz arama yaptıkça o öğreniyor. Bu sayede her seferinde karşımıza daha iyi arama sonuçları çıkartacak" dedi.

Terzioğlu, arama motorunun adının neden Yaani olduğu sorusunu da şöyle yanıtladı: 

"Türkiye'nin arama motoruna isim ararken, hem Türkçe hem akılda kalıcı ve basit olmasını istedik.

"Türkçede çok fazla kullandığımız bir kelime olan 'Yaan'" bizim hedefimiz olan Ortadoğu ve  Rusya pazarlarında da kullanılan bir kelime.

"Arapçada benzer anlama geliyor, Rusçada da söylemesi çok kolay."

"Öncelikli hedefimiz elbette  Türkiye ancak global servislerdeki deneyimimiz de bize bir şey öğretti: Türk insanının beğendiği uygulamalar yurt dışında da çok başarılı oluyor.

"Türkiye'de başarılı olduktan sonra bölgesel ölçekte başarılı olmamak için hiçbir neden yok. Bizim Yaani ile öncelikli hedefimiz  Türkiye'de yüzde 25'lik pazar payına ulaşmak."

Habere ifade bırak !
Habere ait etiket tanımlanmamış.
Okuyucu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve hedefgazetesi.com.tr sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.