19 NİSAN  CUMA - 23 NİSAN SALI 2024

Ucuza Trafik Sigortası Yaptırmanın Yolu

22.02.2016 - 09:17, Güncelleme: 26.12.2020 - 11:31
 

Ucuza Trafik Sigortası Yaptırmanın Yolu

Trafik sigortasında yüksek prim artışından, aracı yakın akrabanıza devrederek kurtulma şansınız var. İşte o yöntemle ilgili yapmanız gerekenler.

Eğer üst üste kaza yapıp yüksek prim ödeyen gruba girdiyseniz aracınızı 120 TL'ye eşinize devredip düşük prim ödeyen gruba geçebiliyorsunuz. Eğer tekrar kaza yaparsanız da sorun değil, ertesi yıl yine 120 lira ödeyip, aracınızı bu sefer amcaoğluna ya da dayı oğluna devredebilirsiniz. Sigorta şirketleri, trafik sigortası primlerini 'hasarsızlık kademesi' adını verdikleri sisteme göre belirliyor. Böylece, hem sigorta yaptıranların hasar geçmişini kategorize ediyorlar hem de kime, hangi fiyatı vereceklerini belirliyorlar. Hasarsızlık kademesi olarak da 7 kademe var. 4. kademe, trafik sigortasına giriş kademesi. İlk kez sigorta yaptıracaklar, trafik sigortası sistemine 4. kademeden giriyor. Hasarsız geçen her yıl, bir kademe artıyor ve 7. kademeye kadar çıkılıyor. Aynı şekilde hasar yapıldığı her yıl için de kademe düşerek, 1. kademeye kadar iniliyor. Sigortacılar açısından 1. kademe, sürekli hasar yapanların olduğu yani, en yüksek prim ödeyen grup. KADEME PRİMİ BELİRLİYOR Diyelim ki, ilk kez sigorta yaptıracaksınız.  Sigorta şirketi sizi 4. kademeden sisteme sokuyor ve 3-2-1. kademelere göre daha az prim uyguluyor. Yine diyelim ki, priminiz 1.000 lira olarak belirlendi. Artık, trafik sigortası sisteminin bir üyesisiniz. İlk yıl kaza yaptınız. Ertesi yıl sigorta şirketi sizi, 3. kademeye sokuyor ve normal prim artışının üzerine bir de hasarınızdan dolayı fiyat ekliyor. Böylece ikinci yıl priminiz 1.700 liraya kadar çıkabiliyor. Ertesi yıl ise hiç kaza yapmadığınızı varsayalım. Poliçenizi yenilerken şirket sizi bir kademe yükseltip, 4. kademeye sokuyor, normal prim artışı uyguluyor Eşine devreden az prim ödüyor ve priminiz 1.300 liraya düşüyor ya da artmıyor. Yani, kazanız olmadığı için hasar primi uygulanmıyor, şirket, bir anlamda sizi mükafatlandırıyor. Ama yok, o yıl yine kaza yapmışsanız o zaman da sizi 2. kademeye kadar düşürüyor ve riskli sürücü sınıfına sokup, fiyatınızı 2.500 liralara kadar çıkartabiliyor. 120 LİRAYA DEVİR Yıl içinde hasarınız varsa bir kademe düşüyorsunuz, priminiz ciddi artıyor; hasarınız yoksa bir kademe çıkıyorsunuz ve hasarsızlık indiriminden yararlanıyorsunuz. Hasarsızlık indiriminden kastım da, geçen sene sigortanızı yaptırdığınız fiyatın altına düşmek değil; normal prim artışı yine uygulanıyor ama hasardan dolayı daha yüksek fiyatla karşılaşmıyorsunuz. TRAFİK SİGORTASI NASIL UCUZA YAPTIRILIR? Sistemde bu konuda bir açık var. Aslında basit; 1. ve 2. kademedeyseniz, aracınızı eşinizin, çocuğunuzun, annenizin, babanızın yani bir akrabanızın üzerine yaptırın; böylece 4. kademeden sisteme girilmiş oluyor ve fiyat düşüyor. Taksicisiniz ve çok kaza yapıyorsunuz, dolayısıyla priminiz de ticari araçlardan talep edilen en yüksek prim olan, 5.400 lira. Hemen aracınızı eşinizin üzerine devrediyorsunuz; fiyat, 4. kademeden uygulandığı için prim 2 bin ya da 2.500 liraya iniyor. Yandaki tabloda 4. kademe ile 1. kademe arasındaki farklar açıkça görülüyor. Peki maliyeti mi? Araç devir ücreti, 2016 yılı için 120 lira; o kadar. Devir parası olan 120 lirayı ödüyorsunuz, ama sigorta priminiz yüzde 50 ucuza geliyor. İŞİN DOĞRUSU HASARSIZLIK O yıl kaza yaparsanız da sorun değil, ertesi yıl yine 120 lira ödeyip, aracınızı bu sefer amcaoğluna ya da dayıoğluna devredersiniz, olur biter. Taa ki, akrabalar bitene kadar. Nitekim son bir yıldır bol hasar yapan tüm minibüsçüler, taksiciler bu yöntemle trafik sigortasına ödeyecekleri primi ucuza getiriyorlar. Çünkü sigortacılar, sigortayı, aracın plakasına yapıyorlar. Şunu da belirteyim, çok iyi biliyorum ki, trafikte, her sene 2-3 kazaya karışan minibüsler, kamyonetler, taksiler ve kamyonlar var. Hatta son 5 yıl içinde 14 kaza yapan kamyonetler bile var. İşin doğrusu, hasarlı sürücü olmamak, yani kaza yapmamak. Bunu yaparsanız zaten en  ucuz primi ödersiniz. KÜÇÜK HASARLARI CEBİNİZDEN ÖDEYİN Trafik sigortasında yüksek prim artışından etkilenmemenin bir yolu daha var. O da, ufak tefek maddi hasarlarda, sigortayı kullanmak yerine cebinizden ödemeniz. Hemen söyleyeyim, trafik kazalarında sigorta şirketlerinin ödediği maddi hasar ortalaması, 2.500 lira. Ne mi demek istiyorum? Karşı aracın aynasını kırdığınızda cebinizden ödeyin. Taş çatlasa ödeyeceğiniz para, 200 liradır ama sigortayı kullanırsanız hasarlı sürücü sınıfına giriyorsunuz ve priminiz 200 liranın kat ve katüzerinde artıyor. Böylece hem hasarsızlığınız devam eder hem de sigortaya astronomik primler ödemezsiniz. Daha açık bir anlatımla, bin liraya kadar olan hasarlı kendiniz karşılayın. Çünkü bu rakamdan dolayı sigorta fiyatınız, 2 bin liranın bile üzerinde artabilir. (Kaynak:Hürriyet)
Trafik sigortasında yüksek prim artışından, aracı yakın akrabanıza devrederek kurtulma şansınız var. İşte o yöntemle ilgili yapmanız gerekenler.

Eğer üst üste kaza yapıp yüksek prim ödeyen gruba girdiyseniz aracınızı 120 TL'ye eşinize devredip düşük prim ödeyen gruba geçebiliyorsunuz. Eğer tekrar kaza yaparsanız da sorun değil, ertesi yıl yine 120 lira ödeyip, aracınızı bu sefer amcaoğluna ya da dayı oğluna devredebilirsiniz.

Sigorta şirketleri, trafik sigortası primlerini 'hasarsızlık kademesi' adını verdikleri sisteme göre belirliyor. Böylece, hem sigorta yaptıranların hasar geçmişini kategorize ediyorlar hem de kime, hangi fiyatı vereceklerini belirliyorlar. Hasarsızlık kademesi olarak da 7 kademe var. 4. kademe, trafik sigortasına giriş kademesi. İlk kez sigorta yaptıracaklar, trafik sigortası sistemine 4. kademeden giriyor. Hasarsız geçen her yıl, bir kademe artıyor ve 7. kademeye kadar çıkılıyor. Aynı şekilde hasar yapıldığı her yıl için de kademe düşerek, 1. kademeye kadar iniliyor. Sigortacılar açısından 1. kademe, sürekli hasar yapanların olduğu yani, en yüksek prim ödeyen grup.

KADEME PRİMİ BELİRLİYOR

Diyelim ki, ilk kez sigorta yaptıracaksınız.  Sigorta şirketi sizi 4. kademeden sisteme sokuyor ve 3-2-1. kademelere göre daha az prim uyguluyor. Yine diyelim ki, priminiz 1.000 lira olarak belirlendi. Artık, trafik sigortası sisteminin bir üyesisiniz. İlk yıl kaza yaptınız. Ertesi yıl sigorta şirketi sizi, 3. kademeye sokuyor ve normal prim artışının üzerine bir de hasarınızdan dolayı fiyat ekliyor. Böylece ikinci yıl priminiz 1.700 liraya kadar çıkabiliyor. Ertesi yıl ise hiç kaza yapmadığınızı varsayalım. Poliçenizi yenilerken şirket sizi bir kademe yükseltip, 4. kademeye sokuyor, normal prim artışı uyguluyor Eşine devreden az prim ödüyor ve priminiz 1.300 liraya düşüyor ya da artmıyor. Yani, kazanız olmadığı için hasar primi uygulanmıyor, şirket, bir anlamda sizi mükafatlandırıyor. Ama yok, o yıl yine kaza yapmışsanız o zaman da sizi 2. kademeye kadar düşürüyor ve riskli sürücü sınıfına sokup, fiyatınızı 2.500 liralara kadar çıkartabiliyor.

120 LİRAYA DEVİR

Yıl içinde hasarınız varsa bir kademe düşüyorsunuz, priminiz ciddi artıyor; hasarınız yoksa bir kademe çıkıyorsunuz ve hasarsızlık indiriminden yararlanıyorsunuz. Hasarsızlık indiriminden kastım da, geçen sene sigortanızı yaptırdığınız fiyatın altına düşmek değil; normal prim artışı yine uygulanıyor ama hasardan dolayı daha yüksek fiyatla karşılaşmıyorsunuz.

TRAFİK SİGORTASI NASIL UCUZA YAPTIRILIR?

Sistemde bu konuda bir açık var. Aslında basit; 1. ve 2. kademedeyseniz, aracınızı eşinizin, çocuğunuzun, annenizin, babanızın yani bir akrabanızın üzerine yaptırın; böylece 4. kademeden sisteme girilmiş oluyor ve fiyat düşüyor.

Taksicisiniz ve çok kaza yapıyorsunuz, dolayısıyla priminiz de ticari araçlardan talep edilen en yüksek prim olan, 5.400 lira. Hemen aracınızı eşinizin üzerine devrediyorsunuz; fiyat, 4. kademeden uygulandığı için prim 2 bin ya da 2.500 liraya iniyor. Yandaki tabloda 4. kademe ile 1. kademe arasındaki farklar açıkça görülüyor. Peki maliyeti mi? Araç devir ücreti, 2016 yılı için 120 lira; o kadar. Devir parası olan 120 lirayı ödüyorsunuz, ama sigorta priminiz yüzde 50 ucuza geliyor.

İŞİN DOĞRUSU HASARSIZLIK

O yıl kaza yaparsanız da sorun değil, ertesi yıl yine 120 lira ödeyip, aracınızı bu sefer amcaoğluna ya da dayıoğluna devredersiniz, olur biter. Taa ki, akrabalar bitene kadar. Nitekim son bir yıldır bol hasar yapan tüm minibüsçüler, taksiciler bu yöntemle trafik sigortasına ödeyecekleri primi ucuza getiriyorlar. Çünkü sigortacılar, sigortayı, aracın plakasına yapıyorlar. Şunu da belirteyim, çok iyi biliyorum ki, trafikte, her sene 2-3 kazaya karışan minibüsler, kamyonetler, taksiler ve kamyonlar var. Hatta son 5 yıl içinde 14 kaza yapan kamyonetler bile var. İşin doğrusu, hasarlı sürücü olmamak, yani kaza yapmamak. Bunu yaparsanız zaten en  ucuz primi ödersiniz.

KÜÇÜK HASARLARI CEBİNİZDEN ÖDEYİN

Trafik sigortasında yüksek prim artışından etkilenmemenin bir yolu daha var. O da, ufak tefek maddi hasarlarda, sigortayı kullanmak yerine cebinizden ödemeniz. Hemen söyleyeyim, trafik kazalarında sigorta şirketlerinin ödediği maddi hasar ortalaması, 2.500 lira. Ne mi demek istiyorum? Karşı aracın aynasını kırdığınızda cebinizden ödeyin. Taş çatlasa ödeyeceğiniz para, 200 liradır ama sigortayı kullanırsanız hasarlı sürücü sınıfına giriyorsunuz ve priminiz 200 liranın kat ve katüzerinde artıyor. Böylece hem hasarsızlığınız devam eder hem de sigortaya astronomik primler ödemezsiniz. Daha açık bir anlatımla, bin liraya kadar olan hasarlı kendiniz karşılayın. Çünkü bu rakamdan dolayı sigorta fiyatınız, 2 bin liranın bile üzerinde artabilir. (Kaynak:Hürriyet)

Habere ifade bırak !
Habere ait etiket tanımlanmamış.
Okuyucu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve hedefgazetesi.com.tr sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.