19 NİSAN  CUMA - 23 NİSAN SALI 2024

Unilever’den Konya’ya 350 milyon euro

05.05.2017 - 08:08, Güncelleme: 26.12.2020 - 11:32
 

Unilever’den Konya’ya 350 milyon euro

Algida, Omo, Signal, Sana gibi markaları bünyesinde bulunduran ve Türkiye’de 8 fabrikası, 5 bini aşkın çalışanıyla faaliyet gösteren Unilever, Konya’ya 350 milyon euro yatırımla ev ve kişisel bakım ürünleri fabrikası kurdu.

                                Gebze’deki üretimini durduran şirket 345 çalışanını Konya’daki fabrikaya transfer etti. Milliyet'ten Kadife Şahin'in haberine göre Konya fabrikası Unilever’in son 10 yılda hızlı tüketim ürünleri alanında yaptığı en büyük yatırım özelliğini taşıyor. 100 YIL DAHA BURADAYIZ Unilever, yeni fabrika yatırımı ile ev bakım ve kişisel bakım ürünleri kategorilerinde toplam üretim kapasitesini 750 bin tona çıkaracak. Fabrikada Omo, Domestos, Yumoş, Cif, Rinso, Elidor, Clear, Dove gibi markaların üretimi yapılacak. Fabrikadan başta Afrika olmak üzere 21 ülkeye yıllık 150 milyon euro’luk ihracat gerçekleştirmeyi hedefliyor. Unilever CEO’su Paul Polman, Başbakan Yardımcısı Mehmet Şimşek, Bilim Sanayi ve Teknoloji Bakanı Faruk Özlü’nün katılımıyla yapılan açılış töreninde yaptığı konuşmada, Türkiye’nin ve ekonomisinin 100 yılı aşkın süredir parçası olmaktan gurur duyduklarını en az 100 yıl daha Türkiye’de olacaklarını söyledi. Polman, son 5 yılda 450 milyon euro’su fabrika olmak üzere toplam 600 milyon euro yatırım yaptıklarını dile getirerek, “Konya’da bu meblağdaki bir yatırımı yapmak için düşünmek gerekiyor. 18 ay gibi kısa bir sürede hayata geçirdik. Biz Türkiye’de artık toplumun DNA’sına işlemiş durumdayız” dedi. Unilever’in Gebze fabrikası’nın kapanmasından sonra üretimin Konya’ya taşınmasıyla Gebze’de çalışan 345 çalışan da Konya’ya yerleşti. Unilever, taşınma sürecinde eşlerin iş bulması, çocuklara okul ve uyum konusunda psikolojik destek sunuldu. ‘EKONOMİ İYİ GİDİYOR’ Başbakan Yardımcısı Mehmet Şimşek ise, Türkiye’de son yıllarda çok ciddi iç ve dış şoklarla karşı karşıya kaldığını belirterek, “Dışarıda Türkiye algısı olumsuz. Türkiye’nin yanı başında olan gelişmelerin etkisi var. Son yaşanan şokların katkısı var. Ama Türkiye her ekonomisi şeye rağmen iyi bir performans gösterdi. Şimdi çok önemli reformların arifesindeyiz. Anayasa değişikliği algısı olumsuz. Türkiye demokratik laik bir hukuk devleti olmaya devam edecek. Demokrasini güçlendirmeye devam edecek. Kalkınma ile demokrasi at başı gider. Hukuk ve demokrasi yatırımcı için önemlidir. Türkiye’ye dönük algı ile gerçeklik arasında büyük fark var. Bu farkı azaltacağız” diye konuştu.
Algida, Omo, Signal, Sana gibi markaları bünyesinde bulunduran ve Türkiye’de 8 fabrikası, 5 bini aşkın çalışanıyla faaliyet gösteren Unilever, Konya’ya 350 milyon euro yatırımla ev ve kişisel bakım ürünleri fabrikası kurdu.

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Gebze’deki üretimini durduran şirket 345 çalışanını Konya’daki fabrikaya transfer etti. Milliyet'ten Kadife Şahin'in haberine göre Konya fabrikası Unilever’in son 10 yılda hızlı tüketim ürünleri alanında yaptığı en büyük yatırım özelliğini taşıyor.

100 YIL DAHA BURADAYIZ

Unilever, yeni fabrika yatırımı ile ev bakım ve kişisel bakım ürünleri kategorilerinde toplam üretim kapasitesini 750 bin tona çıkaracak. Fabrikada Omo, Domestos, Yumoş, Cif, Rinso, Elidor, Clear, Dove gibi markaların üretimi yapılacak. Fabrikadan başta Afrika olmak üzere 21 ülkeye yıllık 150 milyon euro’luk ihracat gerçekleştirmeyi hedefliyor.

Unilever CEO’su Paul Polman, Başbakan Yardımcısı Mehmet Şimşek, Bilim Sanayi ve Teknoloji Bakanı Faruk Özlü’nün katılımıyla yapılan açılış töreninde yaptığı konuşmada, Türkiye’nin ve ekonomisinin 100 yılı aşkın süredir parçası olmaktan gurur duyduklarını en az 100 yıl daha Türkiye’de olacaklarını söyledi.



Polman, son 5 yılda 450 milyon euro’su fabrika olmak üzere toplam 600 milyon euro yatırım yaptıklarını dile getirerek, “Konya’da bu meblağdaki bir yatırımı yapmak için düşünmek gerekiyor. 18 ay gibi kısa bir sürede hayata geçirdik. Biz Türkiye’de artık toplumun DNA’sına işlemiş durumdayız” dedi.

Unilever’in Gebze fabrikası’nın kapanmasından sonra üretimin Konya’ya taşınmasıyla Gebze’de çalışan 345 çalışan da Konya’ya yerleşti. Unilever, taşınma sürecinde eşlerin iş bulması, çocuklara okul ve uyum konusunda psikolojik destek sunuldu.

‘EKONOMİ İYİ GİDİYOR’

Başbakan Yardımcısı Mehmet Şimşek ise, Türkiye’de son yıllarda çok ciddi iç ve dış şoklarla karşı karşıya kaldığını belirterek, “Dışarıda Türkiye algısı olumsuz. Türkiye’nin yanı başında olan gelişmelerin etkisi var. Son yaşanan şokların katkısı var. Ama Türkiye her ekonomisi şeye rağmen iyi bir performans gösterdi. Şimdi çok önemli reformların arifesindeyiz. Anayasa değişikliği algısı olumsuz. Türkiye demokratik laik bir hukuk devleti olmaya devam edecek. Demokrasini güçlendirmeye devam edecek. Kalkınma ile demokrasi at başı gider. Hukuk ve demokrasi yatırımcı için önemlidir. Türkiye’ye dönük algı ile gerçeklik arasında büyük fark var. Bu farkı azaltacağız” diye konuştu.

Habere ifade bırak !
Habere ait etiket tanımlanmamış.
Okuyucu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve hedefgazetesi.com.tr sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.