YENİ METRO MÜJDESİ

02.03.2017 - 09:44, Güncelleme: 26.12.2020 - 11:32
 

YENİ METRO MÜJDESİ

D-100’e paralel metro Beylikdüzü’ne gelecek Sefaköy-Beylikdüzü metrosu için düğmeye basıldı. Hat D-100 karayoluna ve metrobüse paralel yapılacağından Avrupa yakasındaki ulaşım ağının en önemli metrosu olacak. İhale bedeli 1 milyar 865 lira olarak belirlenen yeni metronun Sefaköy-Başakşehir arasında yapılması planlanan Havaray hattına da entegrasyonu sağlanacak. İstanbul metrosunun omurgası olması planlanan Sefaköy-Beylikdüzü hattının ilk etabı için Çevresel Etki Değerlendirmesi (ÇED) süreci başladı. Metrobüs güzergahına paralel olarak yapılacak Sefaköy–Beylikdüzü Raylı Toplu Taşıma Sistemi’nin ihale bedeli 1 milyar 865 lira olarak belirlendi.   İstanbul’da artan nüfus karşısında, yoğun yerleşimler ve kentin topografyası nedeniyle yerüstü ulaşımın artan talebi karşılayamadığı belirtilen ÇED raporunda, mevcut yolların gelecekteki ihtiyaçlar dikkate alınmadan düzenlendiği belirtildi.   TRAFİK YERALTINA ÇEKİLECEK   Bu fiziki zorunluluklar yüzünden yerüstü trafiğinin önemli bölümünü yeraltına çekmek ihtiyacı doğduğu ifade edilen rapora göre, Küçükçekmece, Avcılar ve Beylikdüzü ilçelerinden geçecek metro hattının başlangıcı, planlanan Yenikapı-Sefaköy metro hattının devamı olarak inşa edilecek. Bu hattın son durağı olan Sefaköy metro durağı ile başlayan hat 10 istasyondan oluşacak ve TÜYAP durağı ile son bulacak.   METROBÜS VE HAVARAY İLE ENTEGRE OLACAK   Sefaköy-Beylikdüzü Metrosu’nun ilk durağı olan Sefaköy İstasyonu, hattın Sefaköy- Başakşehir Hattı ile entegrasyonun sağlandığı nokta olacak. Metro hattı, Mustafa Kemal durağı hariç diğer bütün duraklar da metrobüs ile entegre olacak. Bir diğer transfer merkezi ise hattın ilk durağı olan Sefaköy İstasyonu’nda yer alacak. Bu istasyonda ise Sefaköy-Başakşehir arasında planlanan Havaray hattına entegrasyonu sağlanacak.   HAT 15 KİLOMETRE UZUNLUĞUNDA   Sefaköy-Beylikdüzü arasındaki 15 kilometre uzunluğundaki hat birbirine paralel geliş ve gidiş tünellerinden oluşacak. Hat tünel olarak yapılacak ve şaft alanında en müsait alanlar seçildiğinden trafik etkilenmeyecek. Bazı noktalarda trafik yönlerinde değişiklikler yapılarak, etkilenmeler en aza indirgenecek. Projede kamulaştırma maliyetlerini asgari ölçüde tutmak için, istasyon ve duraklar, park ve diğer yeşil alanlara kaydırıldı. (Hürriyet)

D-100’e paralel metro Beylikdüzü’ne gelecek

Sefaköy-Beylikdüzü metrosu için düğmeye basıldı. Hat D-100 karayoluna ve metrobüse paralel yapılacağından Avrupa yakasındaki ulaşım ağının en önemli metrosu olacak. İhale bedeli 1 milyar 865 lira olarak belirlenen yeni metronun Sefaköy-Başakşehir arasında yapılması planlanan Havaray hattına da entegrasyonu sağlanacak.

İstanbul metrosunun omurgası olması planlanan Sefaköy-Beylikdüzü hattının ilk etabı için Çevresel Etki Değerlendirmesi (ÇED) süreci başladı. Metrobüs güzergahına paralel olarak yapılacak Sefaköy–Beylikdüzü Raylı Toplu Taşıma Sistemi’nin ihale bedeli 1 milyar 865 lira olarak belirlendi.
 
İstanbul’da artan nüfus karşısında, yoğun yerleşimler ve kentin topografyası nedeniyle yerüstü ulaşımın artan talebi karşılayamadığı belirtilen ÇED raporunda, mevcut yolların gelecekteki ihtiyaçlar dikkate alınmadan düzenlendiği belirtildi.
 
TRAFİK YERALTINA ÇEKİLECEK
 
Bu fiziki zorunluluklar yüzünden yerüstü trafiğinin önemli bölümünü yeraltına çekmek ihtiyacı doğduğu ifade edilen rapora göre, Küçükçekmece, Avcılar ve Beylikdüzü ilçelerinden geçecek metro hattının başlangıcı, planlanan Yenikapı-Sefaköy metro hattının devamı olarak inşa edilecek. Bu hattın son durağı olan Sefaköy metro durağı ile başlayan hat 10 istasyondan oluşacak ve TÜYAP durağı ile son bulacak.
 
METROBÜS VE HAVARAY İLE ENTEGRE OLACAK
 
Sefaköy-Beylikdüzü Metrosu’nun ilk durağı olan Sefaköy İstasyonu, hattın Sefaköy- Başakşehir Hattı ile entegrasyonun sağlandığı nokta olacak. Metro hattı, Mustafa Kemal durağı hariç diğer bütün duraklar da metrobüs ile entegre olacak. Bir diğer transfer merkezi ise hattın ilk durağı olan Sefaköy İstasyonu’nda yer alacak. Bu istasyonda ise Sefaköy-Başakşehir arasında planlanan Havaray hattına entegrasyonu sağlanacak.
 
HAT 15 KİLOMETRE UZUNLUĞUNDA
 
Sefaköy-Beylikdüzü arasındaki 15 kilometre uzunluğundaki hat birbirine paralel geliş ve gidiş tünellerinden oluşacak. Hat tünel olarak yapılacak ve şaft alanında en müsait alanlar seçildiğinden trafik etkilenmeyecek. Bazı noktalarda trafik yönlerinde değişiklikler yapılarak, etkilenmeler en aza indirgenecek. Projede kamulaştırma maliyetlerini asgari ölçüde tutmak için, istasyon ve duraklar, park ve diğer yeşil alanlara kaydırıldı. (Hürriyet)

Habere ifade bırak !
Habere ait etiket tanımlanmamış.
Okuyucu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve hedefgazetesi.com.tr sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.