19 NİSAN  CUMA - 23 NİSAN SALI 2024

YHT Gebze’den Geçecek

Gebze 03.10.2018 - 17:21, Güncelleme: 26.12.2020 - 11:33
 

YHT Gebze’den Geçecek

Düzce Üniversitesi Teknoloji Fakültesi Dekanı İnşaat Mühendisliği Bölümü Öğretim Üyesi Prof. Dr. Ayhan Şamandar, Ankara İstanbul arasını 2 saate düşüren ve düşük maliyetli proje hakkında bilgi verdi.

Ankara-İstanbul arası yüksek hızlı tren güzergâhına alternatif güzergâh bulduklarını söyleyen Prof. Dr. Şamandar, 4 yıldır bu proje üzerinde çalıştığını ifade etti. Yeni güzergâh için fizibilite çalışması yapılsın teklifinde bulunduklarını belirten Şamandar, projede Japon hocalarla çalıştıklarını söyledi.  Ankara -İstanbul arası mevcut YHT'nin 4,5 saat sürdüğünü ve birçok ilin hızlı trenden faydalanamadığını belirten Prof. Dr. Şamandar, 4 yıldır çalıştığı YHT projesinin detaylarını anlattı. Ankara, Kızılcahamam, Gerede, Bolu, Düzce, Sakarya, Kocaeli, Gebze ve İstanbul şeklinde hat düşündüklerini ve bu güzergâhın her açıdan avantajlı olduğunu ifade etti. ÜLKE MENFAATİ İÇİN ÇALIŞIYORUZ Ankara İstanbul arası Mudurnu güzergâhının maliyetli olduğunu söyleyen Prof. Dr. Şamandar, “Mudurnu güzergahı dağlık engebeli olduğu için 73 km uzunluğunda 49 tünel ve 13 km uzunluğunda 25 viyadük var. Çok kriterli karar verme analizi yaptık, 10 kriter koyduk ve hangi yol daha verimlidir diye araştırdık en karlı ve en verimlisinin bu alternatif güzergâh olduğu ortaya çıktı. Güzergâhta 6 il 2 ilçe faydalanıyor. Alternatif güzergâhta tek yön 62 bin çift yönde 124 bin yolcu taşınmış oluyor. Mudurnu güzergâhının fizibilitesinde 30 yılda amorti edilirken bizim projemiz 9 yılda kendini amorti ediyor. Biz ülke menfaati için çalışıyoruz. HAYAL BİLE EDİLEMEZ PROJE Karadeniz'den gelen yolcular Gerede'ye otobüsle gelip trenle İstanbul ya da Ankara'ya gidebilecekler. Mazot benzin, çevre kirliliğinden ve zamandan karımız olacak. İstanbul'un nüfus yükü hafifleyecek. Düzce-İstanbul arası 1 saat, Bolu-İstanbul arası 70 dakika sabah akşam gidilebilecek mesafe olacak. Düzce'de oturan, Sakarya'da oturan İstanbul'a çalışmaya gidebilecek. İstanbul- Ankara arası 2 saat olacak. Hayal bile edemeyeceğimiz bir projeden bahsediyoruz. Japonya'da bunun bir örneği var. 270 km saat hızla giden bir trenden bahsediyoruz. Onlar 515 kilometrelik yolu 2 saat 15 dakikada gidiyorlar ve günde 600 bin yolcu taşıyorlar. 3'er 4'er dakika arayla seferleri var. Sefer sayısı ne kadar çok olursa yüksek hızlı trenden o kadar kar elde ederiz. Biz de 15 dakika arayla kalkan İstanbul-Ankara arası bir trenden bahsediyoruz.” diye konuştu.
Düzce Üniversitesi Teknoloji Fakültesi Dekanı İnşaat Mühendisliği Bölümü Öğretim Üyesi Prof. Dr. Ayhan Şamandar, Ankara İstanbul arasını 2 saate düşüren ve düşük maliyetli proje hakkında bilgi verdi.

Ankara-İstanbul arası yüksek hızlı tren güzergâhına alternatif güzergâh bulduklarını söyleyen Prof. Dr. Şamandar, 4 yıldır bu proje üzerinde çalıştığını ifade etti. Yeni güzergâh için fizibilite çalışması yapılsın teklifinde bulunduklarını belirten Şamandar, projede Japon hocalarla çalıştıklarını söyledi.  Ankara -İstanbul arası mevcut YHT'nin 4,5 saat sürdüğünü ve birçok ilin hızlı trenden faydalanamadığını belirten Prof. Dr. Şamandar, 4 yıldır çalıştığı YHT projesinin detaylarını anlattı. Ankara, Kızılcahamam, Gerede, Bolu, Düzce, Sakarya, Kocaeli, Gebze ve İstanbul şeklinde hat düşündüklerini ve bu güzergâhın her açıdan avantajlı olduğunu ifade etti.

ÜLKE MENFAATİ İÇİN ÇALIŞIYORUZ

Ankara İstanbul arası Mudurnu güzergâhının maliyetli olduğunu söyleyen Prof. Dr. Şamandar, “Mudurnu güzergahı dağlık engebeli olduğu için 73 km uzunluğunda 49 tünel ve 13 km uzunluğunda 25 viyadük var. Çok kriterli karar verme analizi yaptık, 10 kriter koyduk ve hangi yol daha verimlidir diye araştırdık en karlı ve en verimlisinin bu alternatif güzergâh olduğu ortaya çıktı. Güzergâhta 6 il 2 ilçe faydalanıyor. Alternatif güzergâhta tek yön 62 bin çift yönde 124 bin yolcu taşınmış oluyor. Mudurnu güzergâhının fizibilitesinde 30 yılda amorti edilirken bizim projemiz 9 yılda kendini amorti ediyor. Biz ülke menfaati için çalışıyoruz.

HAYAL BİLE EDİLEMEZ PROJE

Karadeniz'den gelen yolcular Gerede'ye otobüsle gelip trenle İstanbul ya da Ankara'ya gidebilecekler. Mazot benzin, çevre kirliliğinden ve zamandan karımız olacak. İstanbul'un nüfus yükü hafifleyecek. Düzce-İstanbul arası 1 saat, Bolu-İstanbul arası 70 dakika sabah akşam gidilebilecek mesafe olacak. Düzce'de oturan, Sakarya'da oturan İstanbul'a çalışmaya gidebilecek. İstanbul- Ankara arası 2 saat olacak. Hayal bile edemeyeceğimiz bir projeden bahsediyoruz. Japonya'da bunun bir örneği var. 270 km saat hızla giden bir trenden bahsediyoruz. Onlar 515 kilometrelik yolu 2 saat 15 dakikada gidiyorlar ve günde 600 bin yolcu taşıyorlar. 3'er 4'er dakika arayla seferleri var. Sefer sayısı ne kadar çok olursa yüksek hızlı trenden o kadar kar elde ederiz. Biz de 15 dakika arayla kalkan İstanbul-Ankara arası bir trenden bahsediyoruz.” diye konuştu.

Habere ifade bırak !
Habere ait etiket tanımlanmamış.
Okuyucu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve hedefgazetesi.com.tr sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.