Ötv indiriminde gelişme

Ertemel’in şarj edilebilir hibrit araçlarla ilgili açıklamalarına göre,; "Şarj edilebilir hibrit otomobillere ÖTV indirimi Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe girdi. Yeni düzenleme emisyonu 25 gramın altında olan, elektrikli menzili 70 km ve üstünde olan plug-in hibrit araçları kapsar nitelikte."

"AVRUPA VE ÇİN ARAÇLARI İÇİN TEŞVİK OLDU"

"Alınan kararla birlikte ülkemizde satışa sunulan ve kriterlere uyan otomobil fiyatlarında düşüş beklenirken, diğer yandan ülkemizde gelmesi beklenen Avrupa menşeli yaklaşık 10 farklı plug-in hybrid modeli ile Çin menşeli modellerin Türkiye pazarına gelmesi teşvik edilmiş oldu."

"PİYASAYA POZİTİF YANSIYACAK"

"Önümüzdeki süreçte Avrupalı markalarla birlikte özellikle Çin menşeli markalar da mevcut ortamdan yararlanarak Türkiye piyasasında plug-in hybrid modellerini satışa sunacaktır. Buna istinaden bazı Çin menşeli markalar halihazırda yeni modellere dair kararını açıklamış durumda. Gerek fiyatlar anlamında gerekse pazar çeşitliliği anlamında son teknoloji ürünlerin ülkemize giriş yapacağı düşünülürse, alınan kararın piyasamıza pozitif yansıyacağını söyleyebiliriz."

 

"TÜRKİYE'DE KAPSAMA GİREN DÖRT MODEL BULUNUYOR"

"Şu an için Türkiye piyasasında kararın niteliklerine uyan 4 farklı model bulunuyor. Karar kapsamına girenler BYD Seal, BMW X1, Skoda Kodiaq ve DS-9 Plug-In modelleri. Yüzde 80’de bulunan BYD Seal yüzde 30’luk dilime, yine yüzde 80’de bulunan BMW X1, Skoda Kodiaq ve DS-9 plug-in modelleri ise yüzde 60’lık dilime geriledi. Yaşanan vergisel bazda gerileme ile bu araçlara dair indirimli rakamlar önümüzdeki günlerde netleşecektir."

DİĞER ÇİNLİ DEVLER DE TÜRKİYE'YE GELECEK Mİ?

BYD, Çin otomotiv sektörünün lokomotif markalarından bir tanesi. Öte yandan Avrupa’da en çok satılan Çin menşeli marka konumunda. BYD gibi önemli bir markanın Türkiye pazarına doğrudan yatırım yapması diğer markalar açısından domino etkisi yaratacak önemli bir gelişme. Türkiye’nin de konumu ve dinamiklerinin markalar için sağladığı avantajlar göz önünde bulundurulduğunda, diğer markaların da bu trende uyarak yatırım yapması beklenen bir durum.