Valilik, Açık Kapı ile 128 bin kişiye ulaştı
Son yıllarda giderek hızlanan değişim ve dönüşüm sürecinin neticesinde iki kat daha önem kazanan kamu hizmetlerinin ulaşılabilirliğini ve etkinliğini artırmak amacıyla İçişleri Bakanlığı'nın talimatları doğrultusunda 2017 yılı Aralık ayından itibaren, Valiliğimizde Açık Kapı Şube Müdürlüğü ve sonraki süreçte de Kaymakamlıklarda Açık Kapı birimleri oluşturulmak suretiyle hizmet vermeye başlandı. Sosyal Devlet anlayışıyla vatandaşımızın ihtiyaç ve taleplerinin öncelikli olduğunu her fırsatta vurgulayan Vali Seddar Yavuz, “İnsanı Yaşat ki Devlet Yaşasın” şiarıyla hareket ederek vatandaşların sıkıntılarının dinlenmesi ve çözüm üretilmesi noktasında vatandaş odaklı hizmet veren birimlerini talimatlandırarak yapılan çalışmaları da yakından takip etmekte.
128 BİN 765 BAŞVURUYA İŞLEM YAPILDI
Bu kapsamda, ilimizde 2017 yılı itibariyle hizmete alınan Valiliğimiz Açık Kapı Şube Müdürlüğü ve Kaymakamlıklarımız Açık Kapı birimlerinde yüz yüze alınan başvuru sayısı 3.643 olup; sözlü ve yazılı olarak talep ve şikayetler iletebildiği gibi (https://www.acikkapi.gov.tr/) web sitesi, mobil uygulama ve elektronik ortamda e-devlet üzerinden yapılan başvuru sayısı ise 125.122’dir.
BAŞVURULARIN YÜZDE %68’İ KADINLAR TARAFINDAN YAPILDI
2024 yılı başından Nisan ayı sonuna kadarki başvurular üzerinden yapılan istatistiki incelemelere göre; 358 başvuru ile 20-30 yaş grubu ve lise mezunlarının daha fazla başvuruda bulunduğu, cinsiyete göre başvuru sayısı incelendiğinde de başvuruların %68’inin (365 başvuru) kadınlar tarafından yapıldığı, hizmet türünde yapılan değerlendirmelere göre de %72,63’lük oran ile en çok Sosyal Hizmetler alanında başvuru alındığı ve vatandaşların sorun, şikayet ve talepleri çözümlendikçe müracaat sayısının arttığı gözlemlendi.
SOSYAL MEDYA HESAPLARI ÜZERİNDEN 2.719 MÜRACAAT ALINDI
Valiliğe ait sosyal medya hesapları (X-instagram) üzerinden yapılan talep ve şikayetler, Vali Seddar Yavuz’un talimatlarıyla kurulan Medya İletişim Sistemi (MİS)’e günlük olarak işlenmekte, ilgili kurumlara iletilerek takibi yapılmakta.
2020 yılı Temmuz ayı itibariyle kurulan ve sosyal medya hesapları üzerinden gelen talep ve şikayetlerle ilgili Valiliğin sosyal medya hesapları vasıtasıyla iletişim sağlanarak MİS’e işlenen müracaat sayısı Nisan ayı sonu itibariyle 2.719 olup, yıllara göre bakıldığında en çok müracaatın 977 sayısıyla 2021 yılında yapıldığı görüldü.
KURUMSAL E-POSTA ÜZERİNDEN 2351 BAŞVURU
Valiliğin kurumsal e-postası olan kocaeli@icisleri.gov.tr üzerinden yapılan başvurular da yine günlük olarak takip ediliyor. 2020 yılından 2024 yılı Nisan ayı sonu itibariyle e-posta üzerinden yapılan 2.351 müracaata işlem yapılırken, yıllara göre yapılan değerlendirmelere göre 742 müracaat sayısı ile en çok 2021 yılında işlem yapıldı. Kurulan bu hizmet odaklı ağlar vesilesiyle vatandaşların taleplerine hızlı ve doğru çözüm üretme gayretinin yanında, özellikle vatandaş odaklı çalışan birimlerde güler yüzlü hizmet ile doğru iletişim kurulmasına hassasiyet gösterilmekte; bunun yanı sıra Valiliğe gelen yaşlılara, engelli vatandaşlara, şehit yakınlarına ve gazilere ilgili birimler tarafından mihmandarlık hizmeti veriliyor.