Çalışanlar En Çok Psikolojik Danışmanlık Hizmeti Aldı

Gündem 04.04.2025 - 17:26, Güncelleme: 04.04.2025 - 17:29
 

Çalışanlar En Çok Psikolojik Danışmanlık Hizmeti Aldı

2024 yılına ilişkin AVİTA Çalışan Destek Programı Değerlendirme Raporu, çalışanların en çok hangi alanlarda desteğe ihtiyaç duyduğunu ortaya koydu.

Rapora göre, çalışanların en fazla talep ettiği hizmet psikolojik danışmanlık oldu. Pandemi döneminde yüzde 33 olan psikolojik destek başvuruları, 2024 itibarıyla yüzde 43’e yükseldi. Bu artış, ruh sağlığını koruma ihtiyacının giderek arttığını gösteriyor. Psikolojik Destek Alanların Büyük Kısmı Kadın Çalışanlar Psikolojik danışmanlık hizmeti alanların yüzde 62’si kadın, yüzde 38’i erkeklerden oluştu. Kadın çalışanlar en çok psikolojik danışmanlık talep ederken, erkekler ise en çok mevzuat danışmanlığına başvurdu. Psikolojik destek alanların yüzde 84’ü kendileri için, yüzde 14’ü aile bireyleri için, yüzde 2’si ise çocukları için uzmanlardan destek aldı. En sık başvurulan psikolojik konular ise şöyle sıralandı: Kaygı belirtileri (%17) Çocukluk gelişimi (%14) Depresif belirtiler (%7) Mevzuat ve Tıbbi Danışmanlık da Yoğun İlgi Gördü 2024 yılında psikolojik danışmanlıktan sonra en fazla talep gören hizmet yüzde 29 ile mevzuat danışmanlığı oldu. Özellikle ev sahibi-kiracı ilişkilerine dair hukuki danışmanlık taleplerinde artış gözlendi. Bunun yanı sıra, tıbbi bilgi danışmanlığına yapılan başvuruların yüzde 9'u çocuk hastalıklarıyla ilgiliydi. Sağlıklı Beslenme, Mali Danışmanlık ve Ergonomi de Gündemde Çalışanların başvurduğu diğer destek alanları ise şöyle sıralandı: Sağlıklı beslenme danışmanlığı (%6) Mali bilgi danışmanlığı (%6) Genel bilgi danışmanlığı (%5) Veteriner danışmanlığı (%2) Bel, boyun ve sırt ağrıları ile ofis ergonomisi konusunda danışmanlık (%1) 78 Binin Üzerinde Seans Gerçekleştirildi 2024 yılında AVİTA Çalışan Destek Programı kapsamında 78.000’den fazla seans düzenlendi. Bu seansların yüzde 44’ü yüz yüze, yüzde 39’u telefonla, yüzde 17’si ise online olarak gerçekleştirildi. Çalışanlara sunulan hizmetler sayesinde, kurumlar ve çalışanlar toplamda 155.436 çalışan/saat tasarruf sağladı. AVİTA, sunduğu destek programlarıyla çalışanların hayatını kolaylaştırmaya ve iş yerlerinde verimliliği artırmaya devam ediyor.
2024 yılına ilişkin AVİTA Çalışan Destek Programı Değerlendirme Raporu, çalışanların en çok hangi alanlarda desteğe ihtiyaç duyduğunu ortaya koydu.

Rapora göre, çalışanların en fazla talep ettiği hizmet psikolojik danışmanlık oldu. Pandemi döneminde yüzde 33 olan psikolojik destek başvuruları, 2024 itibarıyla yüzde 43’e yükseldi. Bu artış, ruh sağlığını koruma ihtiyacının giderek arttığını gösteriyor.

Psikolojik Destek Alanların Büyük Kısmı Kadın Çalışanlar

Psikolojik danışmanlık hizmeti alanların yüzde 62’si kadın, yüzde 38’i erkeklerden oluştu. Kadın çalışanlar en çok psikolojik danışmanlık talep ederken, erkekler ise en çok mevzuat danışmanlığına başvurdu. Psikolojik destek alanların yüzde 84’ü kendileri için, yüzde 14’ü aile bireyleri için, yüzde 2’si ise çocukları için uzmanlardan destek aldı.

En sık başvurulan psikolojik konular ise şöyle sıralandı:

Kaygı belirtileri (%17)

Çocukluk gelişimi (%14)

Depresif belirtiler (%7)

Mevzuat ve Tıbbi Danışmanlık da Yoğun İlgi Gördü

2024 yılında psikolojik danışmanlıktan sonra en fazla talep gören hizmet yüzde 29 ile mevzuat danışmanlığı oldu. Özellikle ev sahibi-kiracı ilişkilerine dair hukuki danışmanlık taleplerinde artış gözlendi. Bunun yanı sıra, tıbbi bilgi danışmanlığına yapılan başvuruların yüzde 9'u çocuk hastalıklarıyla ilgiliydi.

Sağlıklı Beslenme, Mali Danışmanlık ve Ergonomi de Gündemde

Çalışanların başvurduğu diğer destek alanları ise şöyle sıralandı:

Sağlıklı beslenme danışmanlığı (%6)

Mali bilgi danışmanlığı (%6)

Genel bilgi danışmanlığı (%5)

Veteriner danışmanlığı (%2)

Bel, boyun ve sırt ağrıları ile ofis ergonomisi konusunda danışmanlık (%1)

78 Binin Üzerinde Seans Gerçekleştirildi

2024 yılında AVİTA Çalışan Destek Programı kapsamında 78.000’den fazla seans düzenlendi. Bu seansların yüzde 44’ü yüz yüze, yüzde 39’u telefonla, yüzde 17’si ise online olarak gerçekleştirildi.

Çalışanlara sunulan hizmetler sayesinde, kurumlar ve çalışanlar toplamda 155.436 çalışan/saat tasarruf sağladı. AVİTA, sunduğu destek programlarıyla çalışanların hayatını kolaylaştırmaya ve iş yerlerinde verimliliği artırmaya devam ediyor.

Kocaeli HABERİ

Habere ifade bırak !
Habere ait etiket tanımlanmamış.
Okuyucu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve hedefgazetesi.com.tr sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.