"HGS çilesine son verilmeli, cezalar iptal edilmelidir"

Kocaeli 20.02.2016 - 12:40, Güncelleme: 26.12.2020 - 11:31
 

"HGS çilesine son verilmeli, cezalar iptal edilmelidir"

Yapı-Yol Sen Kocaeli Şube Başkanı Etem Kartal “HGS hizmetini sadece karayolu personeli versin” dedi.

KESK’e bağlı Yapı-Yol Sen Kocaeli Şube’sinde Şube Başkanı Etem Kartal ve yönetiminin gerçekleştirdiği basın açıklamasını okuyan Yapı-Yol Sen Kocaeli Şube Başkanı Etem Kartal Otomatik Geçiş Sistemi (OGS), Hızlı Geçiş Sistemi (HGS) ve Serbest Geçiş Sistemi (SGS) ile ilgili bilgi verdi.   Kartal otoyol ve körülerde kullanılan sistemler hakkında bilgi verdi. Kartal, “En temel insan hakkı olan ulaşım sağlıklı ve ücretsiz olmaktan çıkmış ücretlendirme politikaları yönünden tam bir işkenceye dönüşmüştür. Son yeniliklerle birlikte OGS – HGS ve SGS otoyol ve köprülerden ücretli geçişi sağlayan sistemlerdir. Toplamda yaklaşık 12 milyon abonesi ile halka hizmet veren sistemler 95 noktada kullanılmaktadır. SGS köprülerde kullanılan ortak sistemdir. Ocak 2014 Tarihinde hizmete girmiştir. OGS ve HGS etiketi olan tüm sürücüler bu sistemi kullanarak geçişlerini sağlamaktadırlar. Köprüler için ortak olan bu sistem, otoyollar için ortak kullanım sunmamaktadır. Bunun farklında olmayan sürücüler bazen, çapraz geçiş yapmakta dolayısı ile fazla ücret ödeme durumunda kalmaktadır. (uzak mesafe)” sözleriyle konuyu özetledi.   CEZA ÖDEME SÜRECİNİN KARMAŞIKLIĞINDAN SÖZ ETTİ Kartal, “Bakanlıktan yapılan açıklamalarda, önce sürücülerden cezalarını yatırmaları ve sonrasında itirazlarını yapmaları istenmektedir. Bu doğru bir yöntem değildir. Bazı araç sahiplerine giden cezaların ödenmesinin ekonomik açıdan çokta kolay olmadığının bilinmesi gerekmektedir. İtiraz süresi bittikten sonra eğer sürücü gerçekten cezalı durumda ise o zaman bir ödeme formülü sunulmalıdır. Sürücülere gönderilen bu cezalara sebep olan hataları sistemden kaynaklanan hatalar ve sürücülerden kaynaklanan hatalar olmak üzere değerlendirebiliriz” ifadelerini kullandı.   HATALI SİSTEMİN CEZASI SÜRÜCÜYE KESİLİYOR Kartal, “Sistem yüzde yüz güvenli bir okuma yapabiliyorsa sürücülere gönderilen cezalar haklıdır diyebiliriz. Böyle değilse ve sistemin hatalı okuduğu ki, bunu sayın bakan etiketlerin bazılarının bozuk çıkmış olduğunu ifade ettiler. Yine bazı plakalardaki cıvata yanlış yerdeymiş o yüzden cezaların hatalı gitmiş gibi olduğunu ve bu cezaların iptal edildiğini söyledi. Dolayısı ile sistem güvenli hale getirilmelidir.  Plakalar sistem tarafından okunurken benzeşik harf ve rakamların 0-3-5-6-8-9 gibi, hatalı okunması ve sisteme hatalı bilgi giriş yapılması. Diğer hatalı okuma durumları. (kurtarıcı üzerindeki araca ceza gitmesi, 4.Sınıf çekici ve dorsesinin ayrı okuması vb.)” dedi.   PTT’NİN YETERSİZLİĞİNDEN YAKINDI Kartal, “PTT, HGS satışı, dolumu ve cezaların ödenmesindeki süreçleri, kendi verdiği hizmetlere ilave, başka birkaç iş daha yüklenmiş gibi ve angarya olarak görmektedir. PTT personelinin HGS ile ilgili ve otoyol kullanımına dair yeterli bilgi ve eğitime sahip olmamaları. Sürücüleri yeterince bilgilendirememesi, Ceza tebligatı eline ulaşan sürücülerin PTT’ ye başvurmaları sonucu, PTT sisteminde çözülecek sorunlarının çözülmeyip en yakın karayollarına yönlendirilmeleri”.   SÜRÜCÜLERDE HATALI Kartal, “Her şeyden önce aracına uygun etiketi kullanmalıdır. 1. Sınıf araç için 2. Sınıf etiketi veya 4. Sınıf araç için 1. Sınıf etiket almak doğru değildir. Birçok sürücü etiket bulamadığı gerekçesi ile yanlış etiket kullanmaktadır. Bu durum geçişlerde fazla ücret ödenmesine neden olurken, diğer bir problem ise sınıf farkı olarak (eksik ödeme yapıldığı için) cezalı duruma düşmekte ve daha fazla ücretin tahakkuk etmesine sebep olmaktadır.  HGS etiketlerinde yeterli bakiye bulundurmamaları. Bakiye yetersizliği durumunda belirtilen süre içersinde hesaplarına para yatırmamaları. Araç satışı ve plaka değişikliğinde HGS etiketi iptal ve devrini yaptırmamaları. Banka hesabına bağlı olan HGS etiketlerinde banka hesap değişikliği veya otomatik ödeme talimatlarını kontrol etmeyip güncelleme yapmamaları” dedi.   ÇÖZÜM ÖNERİLERİNDE BULUNDU Etem Kartal konuşmasını. “Şimdiye kadar yaşanan bütün özelleştirmelerden halkımız zararlı çıkmıştır. Gelinen noktada tamamı özelleştirilemeyen Köprü ve Otoyolların bir kısım hizmetleri taşeron veya hizmet alımı yöntemi ile sunulmaktadır. HGS bunun en canlı örneğidir. Taşeron olarak kullanılan PTT ve onun anlaştığı kişi ve/ya kurumlarla olan anlaşma sonlandırılmalıdır” ifadeleriyle sonlandırdı.
Yapı-Yol Sen Kocaeli Şube Başkanı Etem Kartal “HGS hizmetini sadece karayolu personeli versin” dedi.

KESK’e bağlı Yapı-Yol Sen Kocaeli Şube’sinde Şube Başkanı Etem Kartal ve yönetiminin gerçekleştirdiği basın açıklamasını okuyan Yapı-Yol Sen Kocaeli Şube Başkanı Etem Kartal Otomatik Geçiş Sistemi (OGS), Hızlı Geçiş Sistemi (HGS) ve Serbest Geçiş Sistemi (SGS) ile ilgili bilgi verdi.

 

Kartal otoyol ve körülerde kullanılan sistemler hakkında bilgi verdi. Kartal, “En temel insan hakkı olan ulaşım sağlıklı ve ücretsiz olmaktan çıkmış ücretlendirme politikaları yönünden tam bir işkenceye dönüşmüştür. Son yeniliklerle birlikte OGS – HGS ve SGS otoyol ve köprülerden ücretli geçişi sağlayan sistemlerdir. Toplamda yaklaşık 12 milyon abonesi ile halka hizmet veren sistemler 95 noktada kullanılmaktadır.

SGS köprülerde kullanılan ortak sistemdir. Ocak 2014 Tarihinde hizmete girmiştir. OGS ve HGS etiketi olan tüm sürücüler bu sistemi kullanarak geçişlerini sağlamaktadırlar. Köprüler için ortak olan bu sistem, otoyollar için ortak kullanım sunmamaktadır. Bunun farklında olmayan sürücüler bazen, çapraz geçiş yapmakta dolayısı ile fazla ücret ödeme durumunda kalmaktadır. (uzak mesafe)” sözleriyle konuyu özetledi.

 

CEZA ÖDEME SÜRECİNİN KARMAŞIKLIĞINDAN SÖZ ETTİ

Kartal, “Bakanlıktan yapılan açıklamalarda, önce sürücülerden cezalarını yatırmaları ve sonrasında itirazlarını yapmaları istenmektedir. Bu doğru bir yöntem değildir. Bazı araç sahiplerine giden cezaların ödenmesinin ekonomik açıdan çokta kolay olmadığının bilinmesi gerekmektedir. İtiraz süresi bittikten sonra eğer sürücü gerçekten cezalı durumda ise o zaman bir ödeme formülü sunulmalıdır. Sürücülere gönderilen bu cezalara sebep olan hataları sistemden kaynaklanan hatalar ve sürücülerden kaynaklanan hatalar olmak üzere değerlendirebiliriz” ifadelerini kullandı.

 

HATALI SİSTEMİN CEZASI SÜRÜCÜYE KESİLİYOR

Kartal, “Sistem yüzde yüz güvenli bir okuma yapabiliyorsa sürücülere gönderilen cezalar haklıdır diyebiliriz. Böyle değilse ve sistemin hatalı okuduğu ki, bunu sayın bakan etiketlerin bazılarının bozuk çıkmış olduğunu ifade ettiler. Yine bazı plakalardaki cıvata yanlış yerdeymiş o yüzden cezaların hatalı gitmiş gibi olduğunu ve bu cezaların iptal edildiğini söyledi. Dolayısı ile sistem güvenli hale getirilmelidir.  Plakalar sistem tarafından okunurken benzeşik harf ve rakamların 0-3-5-6-8-9 gibi, hatalı okunması ve sisteme hatalı bilgi giriş yapılması. Diğer hatalı okuma durumları. (kurtarıcı üzerindeki araca ceza gitmesi, 4.Sınıf çekici ve dorsesinin ayrı okuması vb.)” dedi.

 

PTT’NİN YETERSİZLİĞİNDEN YAKINDI

Kartal, “PTT, HGS satışı, dolumu ve cezaların ödenmesindeki süreçleri, kendi verdiği hizmetlere ilave, başka birkaç iş daha yüklenmiş gibi ve angarya olarak görmektedir. PTT personelinin HGS ile ilgili ve otoyol kullanımına dair yeterli bilgi ve eğitime sahip olmamaları. Sürücüleri yeterince bilgilendirememesi, Ceza tebligatı eline ulaşan sürücülerin PTT’ ye başvurmaları sonucu, PTT sisteminde çözülecek sorunlarının çözülmeyip en yakın karayollarına yönlendirilmeleri”.

 

SÜRÜCÜLERDE HATALI

Kartal, “Her şeyden önce aracına uygun etiketi kullanmalıdır. 1. Sınıf araç için 2. Sınıf etiketi veya 4. Sınıf araç için 1. Sınıf etiket almak doğru değildir. Birçok sürücü etiket bulamadığı gerekçesi ile yanlış etiket kullanmaktadır. Bu durum geçişlerde fazla ücret ödenmesine neden olurken, diğer bir problem ise sınıf farkı olarak (eksik ödeme yapıldığı için) cezalı duruma düşmekte ve daha fazla ücretin tahakkuk etmesine sebep olmaktadır.  HGS etiketlerinde yeterli bakiye bulundurmamaları. Bakiye yetersizliği durumunda belirtilen süre içersinde hesaplarına para yatırmamaları. Araç satışı ve plaka değişikliğinde HGS etiketi iptal ve devrini yaptırmamaları. Banka hesabına bağlı olan HGS etiketlerinde banka hesap değişikliği veya otomatik ödeme talimatlarını kontrol etmeyip güncelleme yapmamaları” dedi.

 

ÇÖZÜM ÖNERİLERİNDE BULUNDU

Etem Kartal konuşmasını. “Şimdiye kadar yaşanan bütün özelleştirmelerden halkımız zararlı çıkmıştır. Gelinen noktada tamamı özelleştirilemeyen Köprü ve Otoyolların bir kısım hizmetleri taşeron veya hizmet alımı yöntemi ile sunulmaktadır. HGS bunun en canlı örneğidir. Taşeron olarak kullanılan PTT ve onun anlaştığı kişi ve/ya kurumlarla olan anlaşma sonlandırılmalıdır” ifadeleriyle sonlandırdı.

Habere ifade bırak !
Habere ait etiket tanımlanmamış.
Okuyucu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve hedefgazetesi.com.tr sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.