Metroda Yerin Altına İnildi

Gebze 09.11.2018 - 08:56, Güncelleme: 26.12.2020 - 11:33
 

Metroda Yerin Altına İnildi

Gebze Metrosu’nda çalışmalar tüm hızı ile devam ederken, Kocaeli Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreteri İlhan Bayram metro şantiyesinde incelemelerde bulundu. Bayram, “Ekiplerimiz Gebze Kent Meydanı ve Mutlu Kent Metro istasyonlarında, yerin altına inmeye başladı.” dedi.

Gebze Cumhuriyet Meydanı’na kurulan metro şantiye alanına gelen Kocaeli Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreteri İlhan Bayram, çalışmalar hakkında şantiye yetkililerinden bilgi aldı. Gebze, Darıca ve OSB’ler arası hizmet verecek metro projesinde devama eden çalışmaları denetleyen Kocaeli Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreteri İlhan Bayram yaptığı açıklamada, “Metromuzda ilk kazma Cumhuriyet meydanımızda vuruldu. Çalışmaları yerinde inceleyerek ekip arkadaşlarımıza kolaylıklar diledik. Ekiplerimiz Gebze Kent Meydanı ve Mutlu Kent Metro istasyonlarında, yerin altına inmeye başladı.” dedi. TRAFİK YOĞUNLUĞUNU DÜŞÜRECEK Metro projesi hakkında bilgi vermeyi ihmal etmeyen Bayram, “15,6 km uzunluğunda olacak ve 12 istasyon inşa edilecek. Metro projemizde inşa çalışmaları tüm hızıyla devam ediyor. Metro projesi büyükşehir belediyesinin aldığı en büyük ihalelerinden birisi. Gebze de tramvay yapılacaktı. Ama yollardan dolayı metro yapılmaya karar verildi. Darıca-Gebze Metrosu 2023’de hizmete girecek. Bu proje trafik yoğunluğunu düşürecek.” diye konuştu. 12 İSTASYON OLACAK İstanbul metrosuyla entegre olacak Gebze-Darıca metro hattı, 15,6 kilometre uzunluğunda ve 12 istasyondan oluşacak. Yer tesliminden 52 ay sonra hizmete alınması planlanan hat tamamlandığında Darıca, Gebze ve OSB'ler arasında ulaşım 19 dakikada sağlanacak. Son teknolojinin kullanılacağı projede 4. otomasyon düzeyinde bulunan (GoA4) tam otomatik sürücüsüz metro hizmet verecek. Bin 80 yolcu kapasiteli 4 araçtan oluşan GoA4 sürücüsüz metronun kullanılacağı hattı, sinyalizasyon ekipmanları sayesinde 90 saniye aralıklarla sefer yapmaya elverişli olacak. BAĞLANTI SAĞLANACAK Yüzde 94'ü yer altından işleyecek hattın 14,7 kilometresi tünel, 900 metresi hemzemin olarak yapılacak. Metro araçlarının her türlü bakım ve onarımına cevap verecek bakım onarım sahası ile araç deposu ve kontrol kumanda merkezi hattın sonundaki Pelitli bölgesinde yapılacak. Planlanan TCDD Gar istasyonu ile Marmaray ve hızlı tren üzerinden İstanbul başta olmak üzere diğer şehirler ile bağlantı sağlanacak. HABER : KÜBRA AKABALI  
Gebze Metrosu’nda çalışmalar tüm hızı ile devam ederken, Kocaeli Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreteri İlhan Bayram metro şantiyesinde incelemelerde bulundu. Bayram, “Ekiplerimiz Gebze Kent Meydanı ve Mutlu Kent Metro istasyonlarında, yerin altına inmeye başladı.” dedi.

Gebze Cumhuriyet Meydanı’na kurulan metro şantiye alanına gelen Kocaeli Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreteri İlhan Bayram, çalışmalar hakkında şantiye yetkililerinden bilgi aldı. Gebze, Darıca ve OSB’ler arası hizmet verecek metro projesinde devama eden çalışmaları denetleyen Kocaeli Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreteri İlhan Bayram yaptığı açıklamada, “Metromuzda ilk kazma Cumhuriyet meydanımızda vuruldu. Çalışmaları yerinde inceleyerek ekip arkadaşlarımıza kolaylıklar diledik. Ekiplerimiz Gebze Kent Meydanı ve Mutlu Kent Metro istasyonlarında, yerin altına inmeye başladı.” dedi.

TRAFİK YOĞUNLUĞUNU DÜŞÜRECEK

Metro projesi hakkında bilgi vermeyi ihmal etmeyen Bayram, “15,6 km uzunluğunda olacak ve 12 istasyon inşa edilecek. Metro projemizde inşa çalışmaları tüm hızıyla devam ediyor. Metro projesi büyükşehir belediyesinin aldığı en büyük ihalelerinden birisi. Gebze de tramvay yapılacaktı. Ama yollardan dolayı metro yapılmaya karar verildi. Darıca-Gebze Metrosu 2023’de hizmete girecek. Bu proje trafik yoğunluğunu düşürecek.” diye konuştu.

12 İSTASYON OLACAK

İstanbul metrosuyla entegre olacak Gebze-Darıca metro hattı, 15,6 kilometre uzunluğunda ve 12 istasyondan oluşacak. Yer tesliminden 52 ay sonra hizmete alınması planlanan hat tamamlandığında Darıca, Gebze ve OSB'ler arasında ulaşım 19 dakikada sağlanacak. Son teknolojinin kullanılacağı projede 4. otomasyon düzeyinde bulunan (GoA4) tam otomatik sürücüsüz metro hizmet verecek. Bin 80 yolcu kapasiteli 4 araçtan oluşan GoA4 sürücüsüz metronun kullanılacağı hattı, sinyalizasyon ekipmanları sayesinde 90 saniye aralıklarla sefer yapmaya elverişli olacak.

BAĞLANTI SAĞLANACAK

Yüzde 94'ü yer altından işleyecek hattın 14,7 kilometresi tünel, 900 metresi hemzemin olarak yapılacak. Metro araçlarının her türlü bakım ve onarımına cevap verecek bakım onarım sahası ile araç deposu ve kontrol kumanda merkezi hattın sonundaki Pelitli bölgesinde yapılacak. Planlanan TCDD Gar istasyonu ile Marmaray ve hızlı tren üzerinden İstanbul başta olmak üzere diğer şehirler ile bağlantı sağlanacak.

HABER : KÜBRA AKABALI

 

Habere ifade bırak !
Habere ait etiket tanımlanmamış.
Okuyucu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve hedefgazetesi.com.tr sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.