Muhtarlık İşleri Müdürlüğü kuruldu, muhtarlar sıkıntıya düştü

05.01.2017 - 16:19, Güncelleme: 26.12.2020 - 11:32
 

Muhtarlık İşleri Müdürlüğü kuruldu, muhtarlar sıkıntıya düştü

Geçtiğimiz yıl belediyelerde  İçişleri Bakanlığı’nın 2015/8 Sayılı Genelgesi esas alınarak kurulmuş olan Muhtarlık İşleri Müdürlükleri ile ilgili özellikle muhtarlar kanadında biraz görüş toplamaya çalıştım. Nereden aklıma geldi? Neden böyle bir işe kalkıştıysam? Bizim Kocaeli Valisi Hasan Basri Güzeloğlu yok mu? Tamam kendisi çalışkan bir insan… Kuruluşundan beri hiçbir valinin ayak basmadığı kurum, kuruluş, spor kulübü, dernek ve diğer sivil toplum kuruluşlarına ziyaretleri ve yoğun gündemi ile dikkat çekiyor. Ama herkesi de çalışmaya şevk ediyor. Çalışmayana da basıyor fırçayı…Sıra bana gelmeden, hava soğuk demeden biraz dolaşayım dedim. Eskiden muhtarlar mahalle sakinlerinden gelen şikayet ve talepleri ilgili müdürlüklerle paylaşıp çözüm için bir yol izleyebiliyorlardı. Yol sorunu varsa Fen İşleri Müdürlüğü’ne su sorunu varsa İSU Müdürlüğü ile iletişime geçebiliyorlardı. Şimdi öyle değil. Vatandaşlardan gelen her türlü sorun muhtarlar tarafından Muhtarlık İşleri Müdürlüğü’ne iletilmesi gerekiyor. Muhtarlık İşleri Müdürlüğü’nün çalışma sistemi Anayasa’nın 124. maddesi ve 5393 sayılı Belediye Kanunu 15/b maddesine ve diğer ilgili mevzuat hükümlerine istinaden hazırlandı. 5393 sayılı Belediye Kanununun 48. ve 49.maddeleri ve 22.04.2006 tarih ve 26147 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Belediye ve Bağlı Kuruluşları ile Mahalli İdare Birlikleri Norm Kadro İlke ve Standartlarına Dair Yönetmelik esasları çerçevesinde çalışan bir birim olma özelliğinde. İçişleri Bakanlığının 2015/8 Sayılı Genelgesinde İçişleri Bakanlığı tarafından www.muhtar.gov.tr üzerinden oluşturulan MUHTAR BİLGİ SİSTEMİ aracılığıyla belediyeye iletilen talep, şikayet, öneri ve isteklerin mevzuatta belirtilen sürelerde karşılanmasını ve sonuçlandırılmasını sağlamak gibi bir görevi var. Baktığınız zaman Anayasa, Resmi Gazete, İç işleri Bakanlığı, yönetmelik, maddeler gibi kelimelerin yer aldığı ciddi ciddi bir birim. Bu müdürlüğün personel kadrosunda da Şef, Memurlar, İşçiler, Sözleşmeli memurlar, Diğer personel, Hizmetli personel var. Bayağı bir caf caflı yani… Peki muhtarlar şimdi bir telefonda sorunu ilgili müdürlüklere ricayla yaptırırken neden yapılamaz durumla karşı karşıyalar?  Ya Muhtarlık İşleri Müdürü muhtarları sallıyor yada belediyedeki birimler Muhtarlık İşleri Müdürünü sallamıyor. Muhtarlar aslında vatandaşın sorununu bir şekilde çözecekler ama nezaketen bu Muhtarlık İşleri Müdürü’nü devre dışı bırakmamak, makamına saygı duymak ve yok saymamak adına yine de işleyişe ayak uyduruyorlar. Bu uyum da vatandaşın sorununa çözümsüzlük olarak yansıyor. Muhtarlık İşleri Müdürü’ne belediye içinde acaba farklı birimlerde de sorumluluk, görev ve iş yükleniyor mu? Yani Muhtarlık İşleri Müdürü aynı zamanda Park ve Bahçeler Biriminde de çalışıyor mudur? Kocaeli Valisi Hasan Basri Güzeloğlu böyle bir durumun varlığından haberdar olursa tepkisi hoş olmaz diye tahmin ediyorum. Hani örnek olsun diye yazıyorum. Vatandaşın biri “Ben sorunumu muhtara bildirdim ama aylar geçti çözmedi.” der de Vali o muhtarı arayıp “Niye vatandaşın sorununu çözmüyorsun?” diye sorarsa, muhtar da “Efendim ben Muhtarlık İşleri Müdürü’ne konuyu ilettim ama sonuca ve çözüme yansıyan bir gelişme olmadı.” Derse… sonucun sağlamasını da kimse yapamaz. Neyse aramızda kalsın Sayın Vali duymasın...    

Geçtiğimiz yıl belediyelerde  İçişleri Bakanlığı’nın 2015/8 Sayılı Genelgesi esas alınarak kurulmuş olan Muhtarlık İşleri Müdürlükleri ile ilgili özellikle muhtarlar kanadında biraz görüş toplamaya çalıştım.

Nereden aklıma geldi? Neden böyle bir işe kalkıştıysam?

Bizim Kocaeli Valisi Hasan Basri Güzeloğlu yok mu? Tamam kendisi çalışkan bir insan… Kuruluşundan beri hiçbir valinin ayak basmadığı kurum, kuruluş, spor kulübü, dernek ve diğer sivil toplum kuruluşlarına ziyaretleri ve yoğun gündemi ile dikkat çekiyor. Ama herkesi de çalışmaya şevk ediyor. Çalışmayana da basıyor fırçayı…Sıra bana gelmeden, hava soğuk demeden biraz dolaşayım dedim.

Eskiden muhtarlar mahalle sakinlerinden gelen şikayet ve talepleri ilgili müdürlüklerle paylaşıp çözüm için bir yol izleyebiliyorlardı. Yol sorunu varsa Fen İşleri Müdürlüğü’ne su sorunu varsa İSU Müdürlüğü ile iletişime geçebiliyorlardı. Şimdi öyle değil. Vatandaşlardan gelen her türlü sorun muhtarlar tarafından Muhtarlık İşleri Müdürlüğü’ne iletilmesi gerekiyor.

Muhtarlık İşleri Müdürlüğü’nün çalışma sistemi Anayasa’nın 124. maddesi ve 5393 sayılı Belediye Kanunu 15/b maddesine ve diğer ilgili mevzuat hükümlerine istinaden hazırlandı.

5393 sayılı Belediye Kanununun 48. ve 49.maddeleri ve 22.04.2006 tarih ve 26147 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Belediye ve Bağlı Kuruluşları ile Mahalli İdare Birlikleri Norm Kadro İlke ve Standartlarına Dair Yönetmelik esasları çerçevesinde çalışan bir birim olma özelliğinde.

İçişleri Bakanlığının 2015/8 Sayılı Genelgesinde İçişleri Bakanlığı tarafından www.muhtar.gov.tr üzerinden oluşturulan MUHTAR BİLGİ SİSTEMİ aracılığıyla belediyeye iletilen talep, şikayet, öneri ve isteklerin mevzuatta belirtilen sürelerde karşılanmasını ve sonuçlandırılmasını sağlamak gibi bir görevi var.

Baktığınız zaman Anayasa, Resmi Gazete, İç işleri Bakanlığı, yönetmelik, maddeler gibi kelimelerin yer aldığı ciddi ciddi bir birim. Bu müdürlüğün personel kadrosunda da Şef, Memurlar, İşçiler, Sözleşmeli memurlar, Diğer personel, Hizmetli personel var. Bayağı bir caf caflı yani…

Peki muhtarlar şimdi bir telefonda sorunu ilgili müdürlüklere ricayla yaptırırken neden yapılamaz durumla karşı karşıyalar?

 Ya Muhtarlık İşleri Müdürü muhtarları sallıyor yada belediyedeki birimler Muhtarlık İşleri Müdürünü sallamıyor.

Muhtarlar aslında vatandaşın sorununu bir şekilde çözecekler ama nezaketen bu Muhtarlık İşleri Müdürü’nü devre dışı bırakmamak, makamına saygı duymak ve yok saymamak adına yine de işleyişe ayak uyduruyorlar. Bu uyum da vatandaşın sorununa çözümsüzlük olarak yansıyor.

Muhtarlık İşleri Müdürü’ne belediye içinde acaba farklı birimlerde de sorumluluk, görev ve iş yükleniyor mu? Yani Muhtarlık İşleri Müdürü aynı zamanda Park ve Bahçeler Biriminde de çalışıyor mudur?

Kocaeli Valisi Hasan Basri Güzeloğlu böyle bir durumun varlığından haberdar olursa tepkisi hoş olmaz diye tahmin ediyorum. Hani örnek olsun diye yazıyorum. Vatandaşın biri “Ben sorunumu muhtara bildirdim ama aylar geçti çözmedi.” der de Vali o muhtarı arayıp “Niye vatandaşın sorununu çözmüyorsun?” diye sorarsa, muhtar da “Efendim ben Muhtarlık İşleri Müdürü’ne konuyu ilettim ama sonuca ve çözüme yansıyan bir gelişme olmadı.” Derse… sonucun sağlamasını da kimse yapamaz.

Neyse aramızda kalsın Sayın Vali duymasın...

 

 

Habere ifade bırak !
Habere ait etiket tanımlanmamış.
Okuyucu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve hedefgazetesi.com.tr sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.