Osmangazi Köprüsü'ne İndirim

Kocaeli 01.01.2017 - 11:40, Güncelleme: 26.12.2020 - 11:31
 

Osmangazi Köprüsü'ne İndirim

Osmangazi Köprüsü ne kadar oldu sorusunun cevabı haberimizde.

Osmangazi Köprüsü ne kadar oldu? Osmangazi Köprüsü geçiş ücretine indirim geldi. Köprüden geçiş ücretleri ise 1'inci sınıf araçlar için 88,75, 2'nci sınıf 141,95, 3'üncü sınıf 168,60, 4'üncü sınıf 223,60, 5'inci sınıf 282,15, 6'ncı sınıf araçlar için ise 62,10 TL olarak uygulanıyordu. Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan " Osmangazi Köprüsü'nde yarından itibaren yüzde 20 indirim yapılacak. 65 lira 65 kuruş olacak. Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nde geçiş ücreti ise 15 lira 95 kuruş olacak" dedi. OSMANGAZİ KÖPRÜSÜ GEÇİŞ ÜCRETİ Osmangazi Köprüsü geçiş ücretlerine indirim geldi. Bakan Ahmet Arslan Osmangazi Köprüsü geçiş ücretinin 65 lira 65 kuruş olacağını söyledi. Osmangazi Köprüsü eski geçiş ücreti şöyle idi: *1'sınıf araçlar (Aks aralığı 3.20'den küçük 2 akslı araç) Osmangazi Köprüsü'nden geçerken 88.75 TL, (motosiklet, otomobil, kamyonet, minibüs, arazi taşıtı vb.) *2 sınıf araçlar (Aks aralığı 3.20'ye eşit ve büyük 2 akslı araç) 141.95 TL, (minibüs, kamyon, otobüs vb.) *3'üncü sınıf araçlar (Yere değen aks sayısı 3 olan veya çektiği araç ile birlikte yere değen toplam aks sayısı 3 olan araç) 168.60 TL, (TIR, kamyon treyler vb. araçlar.) *4'üncü sınıf araçlar (Yere değen aks sayısı 4 veya 5 olan veya çektiği araç ile birlikte yere değen toplam aks sayısı 4 veya 5 olan araç) 223.60 TL,(TIR, kamyon treyler vb. araçlar.) *5'inci sınıf araçlar ise (Yere değen aks sayısı 6, 7, 8 ve daha fazla olan araç) 282.15 TL, (TIR, kamyon treyler vb. araçlar.) *6'ncı sınıf araçlar ise (motosiklet) 62.10 TL ödeyecek. KÖPRÜ GİRİŞ-ÇIKIŞ NOKTALARI TEM Otoyolu'nda İstanbul-İzmit istikametinde Gebze'yi geçtikten sonra Dilovası'na gelmeden önce Osmangazi levhalarından köprü yoluna giriş yapılıyor. Yolun tamamı bitmediği için Gemlik'ten çıkış veriliyor. OSMANGAZİ KÖPRÜSÜ GÜZERGAHI Osmangazi Köprüsü, Gebze – İzmir Otoyolu Projesi dahilinde Marmara Denizi'nin doğusunda İzmit Körfezi'nin Dilovası Dil Burnu ile Altınova'nın Hersek Burnu arasında yapımı süren asma köprüdür * Osmangazi Köprüsü ve 12.6 kilometrelik Gebze-Altınova otoyolu,Körfez geçisini 90 kilometreden 12 kilometreye düşürüyor. Bir başka deyişle yolu 78 kilometre azaltıyor. * Osmangazi Köprüsü'nün açılması İstanbu-İzmir arasındaki yolculuk süresini 1.5 saate kadar etkileyecek. Yetkililer bununla ilgili olarak "Düne kadar karadan Körfez'in etrafını dolaşıyordunuz. Bu ortadan kalktı. Ayrıca yeni güzergahta dur-kalk gibi yolculuk sürecini uzatan unsurlar da yok. Bu gibi detaylarla birlikte değerlendirildiğinde sürenin 1.5 saat kadar düştüğü hesaplanıyor" diyor. * Osmangazi Köprüsü'nün bir diğer alternatifi olan feribotla geçiş 45-60 dakika iken; köprüde bu süre 6 dakika oluyor. * Yıl sonuna kadar Gemlik-Bursa'ya kadar olan 25 kilometrelik bölüm ve Kemalpaşa-İzmir-Bornova arasındaki 20 kilometrelik bölüm de hizmete açılacak. Bu bölümlerin açılması da, iki kent arasındaki otoyol ağı uzamış olacak. * Projenin tamamlanmasıyla birlikte, İstanbul-İzmir arasında şehir trafiğine girmeden yolculuk yapma imkanı oluşacak. Bu, otoban hızında yolculuk yapmayı mümkün hale getirecek. * Açılacak tüneller ve otoyollarda, yol genişliği 6 şeride kadar çıkacak. Bir başka deyişle yollar yüzde 50 daha genişleyecek. OSMANGAZİ KÖPRÜSÜ Osmangazi Köprüsü ya da İzmit Körfez Köprüsü, Otoyol 5 kapsamında İzmit Körfezi'nin Dilovası Dil Burnu ile Altınova'nın Hersek Burnu'nu bağlayan, orta açıklığı 1.550 metre ve toplam uzunluğu ise 2682 metre olan asma köprü. Dünyanın dördüncü en uzun açıklıklı asma köprüsüdür. Aynı zamanda geçiş ücretiyle, dünyanın kilometre başına en pahalı geçiş ücretine sahip köprüsü olma özelliğine de sahiptir. Yıllık 14,6 milyon otomobile eşdeğer miktarda trafik garanti edilmiştir. Daha az geçiş olması durumunda, devlet tarafından aradaki fark ödenecektir. Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu projesi dahilinde içinde Osman Gazi Köprüsü'nü içeren 384 kilometre otoyol ve 49 kilometre bağlantı yolu yapılmaktadır. Sadece köprü kullanarak körfez geçişi 2 saatten 6 dakikaya, projenin tamamı tamamlandığında ortalama 8 saat süren İstanbul-İzmir yolculuğu 3,5 saate düşecektir. Yeni yapılacak otoyol ile mevcut devlet yolundan 95 kilometre daha kısa mesafede ve köprü ile 1,5 saat süren yaklaşık 88 kilometre yol yerine köprü geçişi kullanılması ile yapılan tasarruf yolculuk süresini indiren başlıca nedenlerdir. Mevcut devlet yolu birçok şehir merkezinden geçtiği için, otoyol hız kuralları uygulanamamaktadır. Proje tamamlandığında yılda 650 milyon dolar ulusal tasarruf sağlanacaktır. Köprünün maliyeti 1,2 milyar dolar olmuştur. Köprü ve otoyolun tamamının maliyeti 6,9 milyar dolar olup, bunun tamamı Otoyol A.Ş tarafından karşılanacak.
Osmangazi Köprüsü ne kadar oldu sorusunun cevabı haberimizde.

Osmangazi Köprüsü ne kadar oldu? Osmangazi Köprüsü geçiş ücretine indirim geldi. Köprüden geçiş ücretleri ise 1'inci sınıf araçlar için 88,75, 2'nci sınıf 141,95, 3'üncü sınıf 168,60, 4'üncü sınıf 223,60, 5'inci sınıf 282,15, 6'ncı sınıf araçlar için ise 62,10 TL olarak uygulanıyordu. Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan " Osmangazi Köprüsü'nde yarından itibaren yüzde 20 indirim yapılacak. 65 lira 65 kuruş olacak. Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nde geçiş ücreti ise 15 lira 95 kuruş olacak" dedi.

OSMANGAZİ KÖPRÜSÜ GEÇİŞ ÜCRETİ

Osmangazi Köprüsü geçiş ücretlerine indirim geldi. Bakan Ahmet Arslan Osmangazi Köprüsü geçiş ücretinin 65 lira 65 kuruş olacağını söyledi. Osmangazi Köprüsü eski geçiş ücreti şöyle idi:

*1'sınıf araçlar (Aks aralığı 3.20'den küçük 2 akslı araç) Osmangazi Köprüsü'nden geçerken 88.75 TL, (motosiklet, otomobil, kamyonet, minibüs, arazi taşıtı vb.)
*2 sınıf araçlar (Aks aralığı 3.20'ye eşit ve büyük 2 akslı araç) 141.95 TL, (minibüs, kamyon, otobüs vb.)
*3'üncü sınıf araçlar (Yere değen aks sayısı 3 olan veya çektiği araç ile birlikte yere değen toplam aks sayısı 3 olan araç) 168.60 TL, (TIR, kamyon treyler vb. araçlar.)
*4'üncü sınıf araçlar (Yere değen aks sayısı 4 veya 5 olan veya çektiği araç ile birlikte yere değen toplam aks sayısı 4 veya 5 olan araç) 223.60 TL,(TIR, kamyon treyler vb. araçlar.)
*5'inci sınıf araçlar ise (Yere değen aks sayısı 6, 7, 8 ve daha fazla olan araç) 282.15 TL, (TIR, kamyon treyler vb. araçlar.)
*6'ncı sınıf araçlar ise (motosiklet) 62.10 TL ödeyecek.

KÖPRÜ GİRİŞ-ÇIKIŞ NOKTALARI

TEM Otoyolu'nda İstanbul-İzmit istikametinde Gebze'yi geçtikten sonra Dilovası'na gelmeden önce Osmangazi levhalarından köprü yoluna giriş yapılıyor. Yolun tamamı bitmediği için Gemlik'ten çıkış veriliyor.

OSMANGAZİ KÖPRÜSÜ GÜZERGAHI

Osmangazi Köprüsü, Gebze – İzmir Otoyolu Projesi dahilinde Marmara Denizi'nin doğusunda İzmit Körfezi'nin Dilovası Dil Burnu ile Altınova'nın Hersek Burnu arasında yapımı süren asma köprüdür

* Osmangazi Köprüsü ve 12.6 kilometrelik Gebze-Altınova otoyolu,Körfez geçisini 90 kilometreden 12 kilometreye düşürüyor. Bir başka deyişle yolu 78 kilometre azaltıyor.

* Osmangazi Köprüsü'nün açılması İstanbu-İzmir arasındaki yolculuk süresini 1.5 saate kadar etkileyecek. Yetkililer bununla ilgili olarak "Düne kadar karadan Körfez'in etrafını dolaşıyordunuz. Bu ortadan kalktı. Ayrıca yeni güzergahta dur-kalk gibi yolculuk sürecini uzatan unsurlar da yok. Bu gibi detaylarla birlikte değerlendirildiğinde sürenin 1.5 saat kadar düştüğü hesaplanıyor" diyor.

* Osmangazi Köprüsü'nün bir diğer alternatifi olan feribotla geçiş 45-60 dakika iken; köprüde bu süre 6 dakika oluyor.

* Yıl sonuna kadar Gemlik-Bursa'ya kadar olan 25 kilometrelik bölüm ve Kemalpaşa-İzmir-Bornova arasındaki 20 kilometrelik bölüm de hizmete açılacak. Bu bölümlerin açılması da, iki kent arasındaki otoyol ağı uzamış olacak.

* Projenin tamamlanmasıyla birlikte, İstanbul-İzmir arasında şehir trafiğine girmeden yolculuk yapma imkanı oluşacak. Bu, otoban hızında yolculuk yapmayı mümkün hale getirecek.

* Açılacak tüneller ve otoyollarda, yol genişliği 6 şeride kadar çıkacak. Bir başka deyişle yollar yüzde 50 daha genişleyecek.

OSMANGAZİ KÖPRÜSÜ

Osmangazi Köprüsü ya da İzmit Körfez Köprüsü, Otoyol 5 kapsamında İzmit Körfezi'nin Dilovası Dil Burnu ile Altınova'nın Hersek Burnu'nu bağlayan, orta açıklığı 1.550 metre ve toplam uzunluğu ise 2682 metre olan asma köprü. Dünyanın dördüncü en uzun açıklıklı asma köprüsüdür. Aynı zamanda geçiş ücretiyle, dünyanın kilometre başına en pahalı geçiş ücretine sahip köprüsü olma özelliğine de sahiptir. Yıllık 14,6 milyon otomobile eşdeğer miktarda trafik garanti edilmiştir. Daha az geçiş olması durumunda, devlet tarafından aradaki fark ödenecektir.

Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu projesi dahilinde içinde Osman Gazi Köprüsü'nü içeren 384 kilometre otoyol ve 49 kilometre bağlantı yolu yapılmaktadır. Sadece köprü kullanarak körfez geçişi 2 saatten 6 dakikaya, projenin tamamı tamamlandığında ortalama 8 saat süren İstanbul-İzmir yolculuğu 3,5 saate düşecektir. Yeni yapılacak otoyol ile mevcut devlet yolundan 95 kilometre daha kısa mesafede ve köprü ile 1,5 saat süren yaklaşık 88 kilometre yol yerine köprü geçişi kullanılması ile yapılan tasarruf yolculuk süresini indiren başlıca nedenlerdir. Mevcut devlet yolu birçok şehir merkezinden geçtiği için, otoyol hız kuralları uygulanamamaktadır. Proje tamamlandığında yılda 650 milyon dolar ulusal tasarruf sağlanacaktır. Köprünün maliyeti 1,2 milyar dolar olmuştur. Köprü ve otoyolun tamamının maliyeti 6,9 milyar dolar olup, bunun tamamı Otoyol A.Ş tarafından karşılanacak.

Habere ifade bırak !
Habere ait etiket tanımlanmamış.
Okuyucu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve hedefgazetesi.com.tr sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.