Trafik çilesi hep yaşanacak!
Trafik çilesi hep yaşanacak!
Bu şehirde ikamet eden; bu şehrin sıkıntısını, zorluğunu yaşayan vatandaş, şehrin ana kılcal damarlarındaki her soruna hâkim… Kentin yaşamsal sorununu bizzat yaşayan vatandaş, bu şehri yöneten devlet ve yerel yöneticilerden daha fazla sorunlara vakıf. Sorunun ne şekilde çözüleceği ve yaşamının nasıl kolaylaşacağını da o kadar biliyor. Bunu nereden mi anlıyoruz? Bu sütunda sıkça kentin trafik, ulaşım, çöp ve diğer yaşamsal sorunlarını yazıyorum. Yazılarım hem çok takip edilip okunuyor, hem de okurlar tarafından çok sayıda yorum yapılıyor.
Bu şehirde ikamet eden; bu şehrin sıkıntısını, zorluğunu yaşayan vatandaş, şehrin ana kılcal damarlarındaki her soruna hâkim… Kentin yaşamsal sorununu bizzat yaşayan vatandaş, bu şehri yöneten devlet ve yerel yöneticilerden daha fazla sorunlara vakıf. Sorunun ne şekilde çözüleceği ve yaşamının nasıl kolaylaşacağını da o kadar biliyor. Bunu nereden mi anlıyoruz? Bu sütunda sıkça kentin trafik, ulaşım, çöp ve diğer yaşamsal sorunlarını yazıyorum. Yazılarım hem çok takip edilip okunuyor, hem de okurlar tarafından çok sayıda yorum yapılıyor.
Okurun yazdığı her yorumu büyük bir iştahla okuyorum. Çünkü inanılmaz isabetli ve doğru tespitler yapıyorlar. 28 Ekim günü bu sütunda “ Kocaeli’de trafiği bitirecek proje” başlıklı bir yazı yazdım.
Yazıda sözünü ettiğim konu; kara ulaşımı, yani yol ve kavşak projelerini ne kadar üretirseniz üretin trafiğin pek rahatlayamayacağını ifade etmiştim.
Gebze, Karamürsel, Kartepe ve Kandıra taraflarından sabah saatlerinde İzmit’e gelen binlerce aracın trafiği ne kadar içinden çıkılmaz hale getirdiğini; keza aynı şekilde mesai bitimlerinde de bu ilçelere giden araçların yarattığı trafik karmaşasını anlatmış ve çözümün raylı sistem olduğunu belirtmiştim…
Bu gerçeği fark eden Kocaeli Büyükşehir Belediyesi’nin 2018 yılından itibaren kent genelinde raylı sistem projeleri olan TRAMVAY ve METRO projelerine yöneldiğini vurgulamıştım.
Yazım iki günde 30 bin okunma sayısına aştı. 90 civarında yorum yapıldı.
İŞTE VATANDAŞTAN GELEN BAZI YORUMLAR
Gölcüklü: Gölcük Karamürsel istikameti siz yine mesai saatlerinde trafikte 20 dakikalık yolda 1 saat extra hava almaya devam.
Nagehan: Değirmendere’den İzmit’e 2 saatte geliyoruz.25 dakikalık yolu. Trafik Gölcükte tıkanıyor, burayı yapsınlar ne yapacaklarsa bıktık minibüs beklemekten.10 tane Karamürsel, Gölcük minibüsü geçiyor Değirmendere 1 tane geliyor.
İlyas: Gölcük yolu kilit. Bunlar gitmiş teleferik yapmış. Önce 1 saat süren Gölcük yolunu yapsaydınız ya, 2000 yılından beri yol iki şerit. En az 4 gidiş 4 geliş olmalı..
Size oy moy yok. Bir AKP üyesi olarak yazdım...
Hasan Bircan: Japonya’ya gittim, her yere toplu taşımacılık demiryolu hatlarıyla çoğunluğuyla sağlanıyor. Avustralya keza öyle. Avrupa ülkeleri keza öyle. Amerika’da, Kanada’da kaldım, şehirlerin, nehirlerin kanalların, altından her yöne vızır vızır hiç durmaksızın haftanın yedi günü yirmi dört saat devamlı işliyor, hatlar uzak yakın her yere, her yöne yerlerin altı vızır vızır çalışıyor yer altlarına her yerden girişler var. Bir anda yer üstündeki insanlar bir anda nereye gitti bu insanlar dersiniz öyle yani. Bunları yapanlar bizim gibi insanlar nasıl bir kudrettir ki bu kadar şeyi bir çırpıda yapmış gibiler, sanki onların kavgası akıllı mantıklı işler yapmaları, baktığında bu adamlar bu kadar karmaşık şeyleri nasıl ne zaman bu hale getirmişler dersin aklınız durur. Bu nasıl bir kudrettir ki nasıl bir insanlardır ki bu kadar karmaşık ağır işler hayata geçirmişler hayretler içinde kalırsınız. Bunlarda bir insan bu ülkeyi yönetenler bir gitsinler görsünler derim.
Derinceli: Harmantarla, Esentepe, Derince ve Cumhuriyet Parkı hattına acilen Belediye otobüsü konulması gereklidir. Şarttır. Bir gün Derince merkeze gelin rezilliği görün Harmantarla depolama alanına giden araçlar durağa dolu geliyor, yolcu almadan gidiyor. Vatandaşlar durakta kalıyor, çoğalıyor her gün arbede isyan. Köy arabaları bile bu hattan daha iyidir rezillik diz boyu.
Darıcalı: Servis araçları kesinlikle Darıca’ya girmemeli, metromuz bittikten sonra
Servis araçları metro bitiminden sonra çalışanları taşımalı. Darıca trafiği İstanbul'un iki katı yoğun ilgiler lütfen bu konuda yardımcı olursanız, Darıca halkı olarak çok seviniriz evimize gidemiyoruz şimdiden teşekkürler.
İbrahim Kurt: Halkalıdan başlayıp Gebze’de biten Marmaray, Gebze’den devamla bütün İzmit körfezini geçerek Yalova ya kadar devam etsin, bakın ne trafik sıkışıklığı kalır nede zaman kaybı kalır, üstelik Metro’ya da gerek kalmaz 10 katı para harcamaktansa yer üstünde rayları döşeyip kısa zamanda bitirirsin.
Akurt: Gölcük yolu çok kalabalık esas metro ya da tramvay Gölcük hattına gelmeli. İzmit’e gidiş geliş çok çileli, zaten Karaosmanoğlu döneminde Gölcük’e hiç yatırım yapılmadı. Böyle olacaksa biz ayrı il mi olsak hep öbür taraflara yatırım yapılıyor.
Mert A.: İzmit’te şehir içinde (Merkez Bankasından Leyla Atakan’a kadar) amaçsızlaştırılma yapılması gerekiyor, tüm trafiğin yerin altına alınıp o bölgenin yukarıda İnönü Caddesi de dâhil sadece yayalara ayrılıp mevcut yapıların yıkılıp, bedesten tarzı tüm esnaf localarına belli bölgeler ayrılıp bir düzenlemeye gidilmeli. Kabaca 11-12 milyar TL maliyetli bir proje ancak 5 senede kendini amorti ediyor.
Fatih: Başiskele, Gölcük, Karamürsel acaba başka bir İle bağlı İlçeler mi? Ne yapılırsa Gebze-Kartepe istikametine yapılıyor. Tramvay, metro, banliyö, transit otobüs seferleri hep aynı güzergahta. Başiskele, Gölcük, Karamürsel'i Yalova'ya bağlasınlar bari. Başka türlü hizmet almayacağız ulaşım ile ilgili.
İzmitli: Başiskele Kocaeli’den ayrılsın, Yalova’ya bağlansın. Başiskele’ye hiç bir yol ve tramvay yatırımı yok. Hapis kaldı insanlar bura da. Tamirci bile gelmiyor. Ambulans gelmiyor.
Ali: Sayın Cemalettin Bey, Başiskele’de Kocaeli Büyükşehir belediyesine ait değil mi? Her akşam insanlar çile çekmek mecburiyetinde mi? D100 karayolu, eski yol, yeni yol, millet hangi mahalle yollarından eve gideceğini şaşırdı. Bu mu hizmet, bir zahmet gözlemlerseniz daha net yazılar yazabilirsiniz.
Izmitli41: Şehiriçi master planı yapılırken aklınız neredeydi yıllardır göç alan Kocaeli ilinin şimdimi aklınıza geldi trafik sorunu AB ve çağdaş ülkeler planlarını yaparken en az 50 yıl ve ilerisi için yaparlar bizim ülkemizde ise günü birlik yapılan planlardır, bakın iddia ediyorum bu metro projesi kesinlikle ülkenin içinde bulunduğu maddi sıkıntıdan dolayı yapılması imkansız hale gelecektir, umarım yapılır ama bakın yakın zamanda hangi projelerin iptalini bir inceleyin sonuçta bana hak vereceksiniz.
Ali Baba: İlimizin metro ağına ihtiyacı var. Tramvay ilk bakışla güzel bir fikir gibi gelse şehrin büyümesi ile sorun hale gelir. Pek çok çağcıl ülke tramvayın oluşturduğu sorunlar nedeniyle kaldırıyor. Metro sisteminde Malezya örnek alına bilinir.
Yorumları okudunuz.
Kentte özellikle sabah ve akşam saatlerinde- mesai bitiminde yaşanan trafik çilesinin bizzat yaşayan sürücüler ve vatandaşlar, yaşadıkları sorunun çözümünü de kendileri yorumlamış. Yaptıkları yorumlar akılcı ve trafiği rahatlatacak tespitler. Umarım, bu şehri yöneten yerel yöneticiler ve devletin kentteki temsilcileri vatandaşın yapmış olduğu sorun çözen yorumları dikkate alırlar.
Kocaeli HABERİ
Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.